ثور 13, 1403 13:41 Asia/Kabul

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «امیر سعید ایروانی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شد، ضمن حمایت ایران از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گفت: وتو شرم آور آمریکا که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که آمریکا همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ایروانی با انتقاد از توجیه ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح تصریح کرد، واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین با تشریح جنایات رژیم صهیونیستی از 15میزان 1402  تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح، از جامعه بین‌المللی خواست تا همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در باریکه غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهند.

ایروانی تصریح کرد، از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین فقط از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

۸ آوریل گذشته (30 حمل) در حالی که ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به قطعنامه پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رأی مثبت دادند، آمریکا این قطعنامه را وتو کرد.

کشور مستقل فلسطین تا به حال از سوی ۱۴۰ کشور از ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دائمی فلسطین در ۹۵ کشور جهان وجود دارد.

همچنین جامائیکا جدیدترین کشوری است که در ۲۴ آوریل  کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت.

تاکید روسیه بر عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد

کلیدواژه