ثور 20, 1403 09:14 Asia/Kabul
  • رئیسی مجامع جهانی را به یاری ملت مظلوم غزه فراخواند
    رئیسی مجامع جهانی را به یاری ملت مظلوم غزه فراخواند

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بار دیگر مجامع جهانی و همه وجدان‏‌های بیدار بشری را برای فراهم کردن زمینه‏‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه و کاهش آلام مردم باریکه غزه فرا خواند.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره به کارشکنی رژیم صهیونیستی در امداد رسانی و ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی به مردم مظلوم غزه گفت: امسال روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را در حالی گرامی می‌داریم که مردم غزه به آب، غذا، دارو و امکانات اولیه درمانی و بهداشتی دسترسی ندارند و در سخت‌‏ترین شرایط زندگی می‌کنند.

رئیسی افزود: امدادرسانی و ارائه خدمات لازم به فلسطینیان باریکه غزه با وجود اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر ایران به‏‌عنوان عضوی از این خانواده بزرگ و سایر کشورهای جهان، با کارشکنی رژیم صهیونیستی مواجه شده و حتی اعضای این جمعیت هم از تهاجم بی‌‏رحمانه این رژیم در امان نبوده که مایه بسی تأسف است.

رژیم صهیونیستی که حملات به منطقه باریکه غزه را از 15میزان 1402 آغاز کرده است از ورود کمک های انسادونسانه به این منطقه جلوگیری می کند.

در این حملات تاکنون بیش از 34 هزار و 800 فلسطینی شهید و بیش از  ۷۸ هزار و 400  نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رئیسی: حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقطه اشتراک تمامی کشورهای اسلامی است

کلیدواژه