ثور 22, 1403 09:24 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از پذیرش فلسطین بعنوان عضو کامل سازمان ملل متحد
    حمایت ایران از پذیرش فلسطین بعنوان عضو کامل سازمان ملل متحد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد اولین گام و لحظه ای محوری در رسیدگی به بی عدالتی های تاریخی است.

به گزارش رادیو دری، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی این سازمان با اعلام حمایت مجدد ایران از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گفت: پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد اولین گام و لحظه‌ای محوری در رسیدگی به بی‌عدالتی‌های تاریخی است که مردم فلسطین متحمل شده‌اند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه کشور فلسطین واجد شرایط عضویت در سازمان ملل متحد مطابق با ماده ۴ منشور است، گفت: این تصمیم نشان‌دهنده گامی کوچک و در عین حال حیاتی در اجرای تعهدات جامعه بین‌المللی در قبال مردم فلسطین و احیای برخی از حقوق ذاتی فلسطین است.

ایروانی افزود: فلسطین تعهد خود را به صلح و توانایی خود در انجام تعهدات مندرج در منشور ملل متحد نشان داده است و در نتیجه، شایسته عضویت کامل در سازمان ملل است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ادامه با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و پایبند نبودن این رژیم به منشور سازمان ملل، از حمایت های بی قید و شرط آمریکا از اسرائیل انتقاد کرد.

ایروانی با اشاره به ممانعت آمریکا از تصویب پیش‌نویس بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت پیشنهادی الجزایر برای تحقیقات درباره گورهای جمعی در باریکه غزه، خاطرنشان کرد: رفتار غیرمسئولانه آمریکا به‌عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت، غیرقابل قبول، غیرمسئولانه و در تضاد با درخواست جامعه جهانی است.

ایروانی با یادآوری تاکید ایران بر ضرورت تعیین حق سرنوشت فلسطینیان توسط ساکنان این منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان در دفاع از برقراری آتش‌بس پایدار ثابت قدم است و آن را به‌عنوان یک نیاز ضروری و فوری برای غزه در این مقطع حساس می‌شناسد.

پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل با 143 رای موافق، 9 رای مخالف و 25 رای ممتنع به تصویب رسید.

مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه عضویت کامل فلسطین رای مثبت داد

کلیدواژه