ثور 25, 1403 13:24 Asia/Kabul
  • وزارت امورخارجه ایران: رژیم صهیونیستی نماد تروریسم سازمان یافته در جهان است
    وزارت امورخارجه ایران: رژیم صهیونیستی نماد تروریسم سازمان یافته در جهان است

وزارت امورخارجه ایران رژیم صهیونیستی را نماد تروریسم سازمان یافته در جهان خواند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امورخارجه ایران در بیانیه ای به مناسبت روز نکبت سالروز ایجاد رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی تصریح کرد، چهاردهم می ۱۹۴۸ سرآغاز دوره نکبت بار اشغال خاک فلسطین و نقض آشکار حقوق مردم مظلوم آن بویژه حق تعیین سرنوشت آنهاست که ۷۶ سال است تبعات شوم آن، دامن منطقه و جهان اسلام را فراگرفته و به زخمی عمیق و رنج‌آور بر پیکره جهان اسلام بدل شده است.

در این بیانیه آمده است، روز نکبت (یوم النکبه)، سالروز ایجاد رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی در قلب جهان اسلام با توطئه خباثت آمیز استعمار بریتانیا و یادآور شروع دوره خونبار نسل‌کُشی، قتل عام، آوارگی، اشغال و هتک حرمت سرزمین مقدس فلسطین با چراغ سبز و حمایت مستقیم و غیرمستقیم قدرت‌های استعماری جهان و در راس آن‌ها آمریکا است.

در بیانیه وزارت امورخارجه ایران تاکید شده است، رژیم جعلی صهیونیستی که نماد بارز تروریسم سازمان یافته رسمی در جهان است، هر بار صفحه ننگین تازه‌ای بر دفتر قطور جنایات بین‌المللی خود می‌افزاید؛ کشف گورهای جمعی در بیمارستان‌های ناصر و شفا در باریکه غزه، تصویری دهشتناک از جنایت این رژیم سفاک ضد بشریت را به تصویر می‌کشد.

در این بیانیه آمده است، ارتکاب جنایات بین‌المللی از جمله جنایات جنگی، نسل‌کُشی و جنایات ضد بشریت، مغایر با ارزش‌های بنیادین سازمان ملل متحد و تمامی هنجارها، اصول و موازین شناخته شده بین‌المللی محسوب شده و بدون تردید موجبات مسئولیت کیفری مرتکبان آنها را فراهم ساخته و ادامه بی کیفری جنایتکاران صهیونیستی، مغایر مقررات حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود.

وزارت امورخارجه ایران کشتار بیش از سی و پنج هزار انسان بی‌گناه اعم از زن و کودک و مردان بی‌دفاع و مجروح شدن هفتاد و هشت هزار نفر و آواره ساختن صدها هزار انسان بی پناه در مناطق اشغالی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی آمریکا در بیش از هفت ماهه گذشته را به شدت محکوم کرد.

پانزدهم ماه مه برای فلسطینی‌ها "روز نکبت" و نماد کوچ اجباری فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌هاست.

روز نکبت از نظر فلسطینی‌ها یادآور روزهای تلخ یعنی اشغال سرزمین‌شان و مصادره اراضی و نخستین موج آوارگی و اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‌شان است.

رئیسی: روز نکبت یادآور یکی از دردناک‌ترین فجایع تاریخ بشری است

کلیدواژه