ثور 25, 1403 15:50 Asia/Kabul
  • تشریح اهم برنامه های مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مشهد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری به تشریح اهم برنامه های مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مشهد پرداخت.

محمد حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در محل برگزاری مراسم سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به بیست و پنجم اردیبهشت که تحت نام روز فردوسی نامگذاری شده، اظهار کرد: از صبح امروز "همایش علمی فردوسی، نقش شاهنامه فردوسی در سیر تمدن ایرانی-اسلامی" آغاز شده و اندیشمندان و دانشمندان حوزه ادبیات به سخنرانی پرداختند که یک تن از استادان دانشگاه هرات افغانستان هم در جمع سخنرانان مراسم افتتاحیه بود.

وی افزود: دبیرخانه همایش بیش از 240 مقاله از پژوهشگران کشورهای مختلف در رابطه با این موضوع دریافت کرده که بخشی از این مقالات تدوین و در قالب کتاب منتشر خواهد شد.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: این همایش امروز صبح دایر بود، فردا صبح و بعداز ظهر دایر خواهد بود و روز بعد از آن به صورت مجازی با حضور ادب دوستان در ایران و خارج از ایران ادامه خواهد داشت.

محمد حسین زاده همچنان گفت: بعد از ظهر امروز هم ساعت 15 مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و تعدادی از مسوولین و شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی در محل آرامگاه فردوسی برگزار می شود که مهمانانی هم از کشورهای مختلف در آن حضور خواهند داشت. مهمانی هم از پاکستان به عنوان رئیس فرهنگی اکو فردا به جمع مهمانان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهدای نشان فردوسی در سه عرصه حماسه پژوهی، حماسه سازی و حماسه سرایی هم از برنامه های مراسم است ،اضافه کرد: در کنار این ها برنامه های متعدد فرهنگی از امروز تا سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به عنوان روز حماسی ایرانیان در سراسر مشهد به ویژه در محل آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه