ثور 26, 1403 09:09 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به اظهارات ناقض حقوق بشری سناتور آمریکایی
    واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به اظهارات ناقض حقوق بشری سناتور آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اظهارات ناقض قواعد بشردوستانه سناتور آمریکایی در توجیه و تشویق بکارگیری بمب هسته‌ای از سوی رژیم صهیونیستی، نشان از میزان توحّش این طیف جنگ‌طلب و بی‌اعتنایی کامل آنها به حق حیات انسان‌ها و بی احترامی به اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت، اظهارات وحشتناک و ناقض تمامی قواعد، ارزشها و اصول بشردوستانه سناتور آمریکایی در توجیه و تشویق بکارگیری بمب هسته‌ای از سوی رژیم صهیونیستی در شرایطی است که آمریکا علاوه بر سابقه بکارگیری بمب اتمی، همواره مدعی پرچمداری حقوق بشر است و خود را دارای صلاحیت ارزش‌گذاری و قضاوت درباره میزان رعایت حقوق بشر در دیگر کشورها می‌داند!

کنعانی چافی افزود: جامعه جهانی باید با نگرانی تمام ضمن محکوم کردن شدید حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی، در مقابل اینگونه اظهارات اهریمنی بایستد تا هرچه زودتر از گستردگی روز افزون نسل‌کُشی و فجایع انسانی در نوار غزه جلوگیری بعمل آورد.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز یکشنبه ضمن مقایسه حمله به باریکه غزه با حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی گفت: به اسرائیل هر بمبی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید.

سناتور ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با شبکه "ان‌بی‌سی نیوز" افزود: وقتی که آمریکا پس از حمله "پرل هاربر" با تخریب مواجه شد و با آلمان‌ها و ژاپنی‌ها جنگید، مصمم شد که با بمباران هیروشیما و ناکازاکی با سلاح‌های هسته‌ای به جنگ پایان دهد؛ این تصمیم درستی بود.

این سناتور حامی رژیم صهیونیستی افزود: به اسرائیل بمب‌هایی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید،آنها نباید شکست بخورند.

رژیم نسل کش اسرائیل با حمایت تسلیحاتی و سیاسی آمریکا از 15میزان گذشته اقدام به نسل کشی ساکنان باریکه غزه کرده است که این نسل کشی همچنان ادامه دارد.

پس از گذشت هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم جعلی صهیونیستی به باریکه غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

پیشنهاد سناتور آمریکایی به اسراییل: غزه را با بمب اتمی بزنید

کلیدواژه