ثور 31, 1403 19:43 Asia/Kabul
  • رحمان: رئیسی نقش مهمی در تعمیق روابط ایران و تاجیکستان ایفا کرد
    رحمان: رئیسی نقش مهمی در تعمیق روابط ایران و تاجیکستان ایفا کرد

رئیس‌جمهوری تاجیکستان شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه بالگرد را تسلیت گفت و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

به گزارش رادیو دری، امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در این پیام برای محمد مخبر مدیر قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران نوشت: خبر غم‌انگیز درگذشت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در اثر سقوط بالگرد موجب تاسف عمیق ما و همه مردم تاجیکستان شد.

در این پیام آمده است: ما از شخصیت دولتمرد برجسته سید ابراهیم رئیسی به خاطر نقش وی در گسترش و تعمیق روابط دوستی و همکاری های چند جانبه بین تاجیکستان و ایران و حل و فصل مسائل مبرم منطقه ای و بین المللی قدردانی می کنیم.

رئیس جمهور تاجیکستان افزود: در رابطه با این اندوه سنگین، صمیمانه مراتب همدردی و تسلیت خود را به شما، ملت دوست و برادر ایران، بستگان و دوستان قربانیان ابراز داشته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

رحمان تأکید کرد دولت و ملت تاجیکستان در این روزهای غم انگیز در کنار ایران و مردم آن هستند.

در همین پیوند، وزارت کشور هند به مناسبت درگذشت رئیس جمهور، وزیر خارجه و چند مقام دیگر جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه اول خرداد (21 می) را در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

در این روز پرچم ملی در سراسر هند مقابل تمام ساختمان‌ها شامل ساختمان‌های دولتی به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد و در این روز هیچ برنامه سرگرمی رسمی وجود نخواهد داشت.

پیام‌های تسلیت مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت و ملت ایران ادامه دارد

کلیدواژه