جوزا 01, 1403 10:01 Asia/Kabul
  • ادامه پیام های تسلیت مقامات کشورهای مختلف درپی شهادت آیت الله رئیسی
    ادامه پیام های تسلیت مقامات کشورهای مختلف درپی شهادت آیت الله رئیسی

پیام های تسلیت و همدردی مقامات کشورهای مختلف جهان با ایران در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران ادامه دارد.

به گزارش  رادیو دری، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان نیز در پیامی شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه را به «حضرت آیت الله علی خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

«شوکت میرضیایف» در این پیام تاکید کرد که یاد و خاطره درخشان شهید «سید ابراهیم رئیسی» که سهم بزرگی در توسعه همکاری‌های همه جانبه و مشارکت بلندمدت بین ازبکستان و ایران داشت، برای همیشه در قلب ملت‌های ما باقی خواهد ماند.

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس‌ جمهوری قزاقستان در پیامی با تسلیت شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه به «حضرت آیت الله علی خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران گفت: شهید «سید ابراهیم رئیسی» یک دولتمرد برجسته بود که تمام عمر خود برای خدمت به منافع ایران، بهبود رفاه مردم خود و حفظ ثبات در منطقه گذاشت.

«قاسم ژومارت توکایف» در ادامه با بیان اینکه ابتکارات و دستاوردهای شهید «سید ابراهیم رئیسی» مورد قدردانی بالایی از سوی جامعه بین المللی قرار گرفت، خاطرنشان کرد که در قزاقستان، شهید «سید ابراهیم رئیسی» را همیشه به عنوان یک رئیس مسوول، یک سیاستمدار معتبر در سطح بین‌المللی و فردی موثر بر گسترش همکاری‌های دوجانبه به یاد خواهندآورد.

در همین حال، مقامات ترکمستان در پیام‌هایی جداگانه، شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و تیم همراهش را به «حضرت آیت الله علی خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران را تسلیت گفتند.  

«قربانقلی بردی محمداف» رهبر ملی و رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان روز دوشنبه در پیامی به حضرت آیت الله علی خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران، شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه را تسلیت گفت و نوشت، «سید ابراهیم رئیسی» سیاستمدار و دولتمرد برجسته‌ای بود که تلاش‌های شگرف وی موجب افزایش رفاه و موفقیت جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور شده است.

«سردار بردی محمداف» رئیس‌جمهوری ترکمنستان هم در پیامی شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و نوشت، «سید ابراهیم رئیسی» به عنوان یک دولتمرد برجسته وظایفی را برای دستیابی به پیشرفت پایدار جمهوری اسلامی ایران و ایجاد روابط دوستانه و 2 جانبه سودمند با ترکمنستان مشارکت داشته است.

«فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن نیز در پیام‌های جداگانه از طرف دولت و مردم این کشور، شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت. 

«فومیو کیشیدا» در بیانیه ای اعلام کرد که براساس روابط دوستانه دیرینه ژاپن و ایران، وی گفت‌وگوهای صریحی با «سید ابراهیم رئیسی» در مورد روابط دوجانبه و همچنین وضعیت منطقه از طریق دیدارهای مستقیم و گفت‌وگوهای تلفنی داشته است.

«کامیکاوا یوکو» وزیر امور خارجه ژاپن نیز در پیامی خطاب به «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نوشت، از خبر شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه عمیقا متاثر شده است.

«یوشیماسا هایاشی» سخنگوی دولت ژاپن نیز روز دوشنبه اعلام کرد که توکیو عمیق‌ترین تسلیت خود را به علت جان باختن شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه را به دولت و مردم ایران ابراز کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی هم روز دوشنبه در پیامی شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد، دولت این کشور به علت شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه بر اثر سانحه هوایی بالگرد، عمیق‌ترین تسلیت و همدردی خود را با دولت و مردم ایران ابراز می نماید.

«رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی نیز شهادت «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه بر اثر سانحه هوایی بالگرد را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

در همین حال، تعداد زیادی از علما، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان، فعالین حقوق زنان، کارشناسان سیاسی و فرهنگی و اقشار مختلف جامعه افغانستان با انتشار پیام هایی در فضای مجازی، شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه بر اثر سانحه هوایی بالگرد را تسلیت گفتند و با ملت ایران ابراز همدردی کردند.  

از سوی دیگر هم، حکومت طالبان افغانستان در بیانیه‌های مختلف با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کرده و «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراه بر اثر سانحه هوایی بالگرد را تسلیت گفتند.

سید "ابراهیم رئیسی" خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 مصادف با 19 ماه می 2024 در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان،  به شهادت رسیدند .

حجت الاسلام "آل هاشم"، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران، "مالک رحمتی" استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید "مهدی موسوی" فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

پیام‌های تسلیت مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت و ملت ایران ادامه دارد

کلیدواژه