جوزا 02, 1403 13:39 Asia/Kabul
  • پوشش گسترده مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در رسانه‌های خارجی
    پوشش گسترده مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در رسانه‌های خارجی

حضور گسترده مردم تهران در مراسم تشییع پیکرهای مطهر «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری شهید و همراهان وی بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

به گزارش رادیو دری، شبکه های الجزیره و الجزیره مباشر از ساعات آغازین صبح امروز (چهارشنبه) به طور مستقیم حرکت گسترده مردم به سمت محل برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت در دانشگاه تهران را به تصویر کشیدند.

شبکه النجبای عراق نیز از صبح امروز پوشش مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت را آغاز کرده و با پخش مستقیم و با حضور خبرنگاران خود در قالب گزارش های خبری و تصویری، فیلم و عکس، برگزاری این مراسم را با حضور گسترده مردم شرکت کننده به نمایش گذاشت.

شبکه المسیره یمن هم بی وقفه در حال پخش مراسم وداع مردم تهران با رئیس جمهور محبوب خود و همراهان وفادار وی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف است.

همچنین شبکه فلسطین الیوم ضمن پخش مستقیم حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، با نشان دادن تصاویر خیل عظیم جمعیت در مسیرها و متروی تهران، محبوبیت رئیس جمهور شهید و شهدای همراه را به تصویر کشیده است.

بخش عرب زبان شبکه فرانس ۲۴ با پخش تصاویر مستقیم از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت، به مصاحبه با خبرنگار خود در تهران درباره جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا پرداخته است.

در این راستا، شبکه تلویزیونی المیادین با استقرار خبرنگاران خود در مسیرهای مختلف تشییع پیکرهای رئیس جمهور و همراهان شهید وی، به مصاحبه با شماری از شرکت کنندگان پرداخت.

شبکه العهد عراق نیز مراسم تشییع شهدای خدمت و وداع مردم با رئیس جمهور محبوب خود را به صورت مستقیم پخش کرد.

حضور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در جمع عزاداران نیز در کانون پوشش خبری این رسانه ها بوده است.

شبکه المنار لبنان هم با انتخاب عنوان «وداع میلیونی با رئیس جمهور و همراهان شهید»، در حال پخش مستقیم مراسم تشییع پیکرهای این عزیزان در مسیرهای مختلف و مصاحبه با خبرنگاران خود مستقر در تهران است.

در این رابطه، «حساب دیاب» خبرنگار شبکه العربی در تهران نیز طی گزارشی به برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت و حضور گسترده مردم در آن برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اشاره کرد.

شبکه «الحدث» عربستان نیز مراسم تشییع و وداع با شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و همراهان شهید ایشان را به طور مستقیم پخش کرد و درباره جزئیات خاکسپاری این عزیزان گزارش داد.

خبرگزاری فرانسه هم در بازتاب اولیه خود درباره برگزاری مراسم تشییع در تهران تیتر زد: "ده ها هزار ایرانی به مراسم تشییع پیکر (آیت الله) ابراهیم رئیسی در تهران پیوستند."

خبرگزاری فرانسه عنوان کرد، در مرکز شهر تهران، مردم با در دست داشتن عکس هایی از رییس جمهوری ایران در داخل و اطراف دانشگاه تهران تجمع کردند.

شبکه خبری «سی.ان.ان» نیز ضمن اقدام به پخش مستقیم مراسم تشییع شهدای خدمت، شهادت آیت الله رئیسی را یک تراژدی خواند. سی ان ان بخش بامدادی خود را به پخش مراسم تشییع این مراسم اختصاص داد.

همچنین روزنامه دیلی میل انگلیس با استفاده از تیتر «حضور ده ها هزار نفری مردم در خیابان های تهران» به بازتاب مراسم امروز پرداخت و افزود: در پایتخت، بنرهای بزرگی با عنوان «شهیدخدمت» برای قدردانی از خدمات رئیس جمهوری فقید ایران نصب شده و برخی دیگر از بنرها حاوی پیام «خداحافظی با خدمتگزار محرومان» است. 

حضور پرشور مردم تهران برای اقامه نماز و تشییع شهیدِ جمهور و همراهانش

کلیدواژه