جدی 15, 1395 18:58 Asia/Kabul
  • بروجردی: حضور مستشاری ایران، نقض حاکمیت سوریه نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: حضور مستشاری ایران، دخالت در امور سوریه و نقض حاکمیت این کشور نیست.

"علاء الدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز چهارشنبه در نشست خبری در دمشق تصریح کرد:‌ حضور ایران در سطح مستشاری در سوریه بنا به  درخواست و هماهنگی دولت این کشور و  برای همکاری در مبارزه با تروریسم است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران تاکید کرد: کسانی باید خاک سوریه را ترک کنند که بدون اجازه وارد این کشور شده‌اند و متجاوز هستند.

بروجردی همچنین رایزنی با مقامات عالیرتبه سوریه در این دور از سفرش به  دمشق را سازنده خواند و افزود: مبارزه با تروریسم در منطقه اولویت اصلی ایران بوده و حفظ تمامیت ارضی سوریه نیز از اهمیت ویژه‌ای برای تهران برخوردار است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران  امنیت را مهم‌ترین نیاز منطقه دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هر سیاستی که  باعث تشدید ناامنی و بی ثبانی در منطقه شود مخالفت خواهد کرد.

"علاء الدین بروجردی" در سفر به دمشق با "بشار اسد" رئیس جمهوری، "ولید المعلم" وزیر امور خارجه و "هدیه عباس" رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت و گو کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در صدر هیاتی سه‌شنبه شب  وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

 

کلیدواژه