جوزا 03, 1403 11:36 Asia/Kabul

شهر مشهد مقدس که زادگاه رئیس جمهوری فقید ایران اسلامی -خادم الرضا- آیت الله سید ابراهیم رئیسی است، از صبح امروز با دیدگانی اشکبار، چشم به راه ورود پیکر پاک فرزند این آب و خاک است.

به گزارش رادیو دری، مردم شهر مشهد از نخستین ساعات صبح امروز در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی در صفوفی متراکم گردهم آمده اند تا از پیکر پاک رئیس جمهوری خستگی ناپذیر و پرتلاش ایران اسلامی که در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت رسید، استقبال و او را تا خانه ابدی اش در حرم حضرت ثامن الحجج (ع) بدرقه کنند.

نهادها و دستگاههای اجرایی نیز برای هر چه باشکوه برگزار شدن آیین تشییع و خاکسپاری آیت الله رئیسی ، مقدمات لازم را در حوزه‌های مختلف شهری فراهم کرده اند.

جامعه هتلداران مشهد اعلام کردند که از ظهر روز «چهارشنبه، دوم خردادماه» تا ظهر روز «پنج‌شنبه، سوم خردادماه» به صورت رایگان میزبان شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع رئیس‌جمهوری شهید هستند.

در این زمینه ۲۶ توقفگاه در منطقه مرکزی شهر مشهد امروز به صورت رایگان برای استفاده زائران و مجاوران حاضر در آیین تشییع پیکر رییس جمهوری اختصاص یافته است.

همچنین هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس امروز به صورت رایگان به مسافران و زائران سرویس دهی می کنند و۱۲ هزار تاکسی نیز برای جابه‌جایی شهروندان آماده خدمت هستند.

پیکر شهید جمهور آیت الله رئیسی  پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران، صبح پنجشنبه برای تشییع و وداع مردم خراسان جنوبی به بیرجند منتقل شد و پس از آن ظهر امروز برای خاکسپاری در حرم مطهر رضوی به مشهد مقدس منتقل می شود.

مراسم تشییع در مشهد از ساعت ۱۴ به و قت تهران از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم رضوی برگزار می شود.

تشییع باشکوه پیکر رئیس جمهوری شهید ایران در شهر بیرجند

 شهید آیت‌الله رئیسی کجا به خاک سپرده می‌شود؟

کلیدواژه