جوزا 04, 1403 11:13 Asia/Kabul
  • انتشار نخستین گزارش از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران
    انتشار نخستین گزارش از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران

نخستین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه منتشر شد.

به گزارش رادیو دری، مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح  ایران نخستین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است، بخش قابل توجهی از اطلاعات در زمینه‌های مختلف تخصصی، فنی و عمومی که می توانست در وقوع سانحه دخیل باشد، جمع آوری شده است؛ برخی از اقدامات برای اظهار نظر قطعی نیاز به زمان بیشتری دارد که در دست بررسی بوده و برخی از موارد را می‌توان با قاطعیت اعلام کرد.

در گزارش مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران تصریح شده است؛ بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با سانحه بالگرد یاد شده جمع آوری شده و برای بررسی برخی از قطعات و اسناد، نیاز به زمان بیشتری است که پس از اتقان سنجی (ابهام زدایی) و کار تخصصی و کارشناسی دقیق‌تر در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع ملت ایران خواهد رسید.

مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران از مردم ایران درخواست کرد به اظهارنظر‌های غیرکارشناسی که براساس گمانه زنی‌های بدون اطلاع دقیق از واقعیات صحنه و یا بعضاً با هدایت رسانه‌های بیگانه در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند.

بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۱۹ مه) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد "قیز قلعه‌سی" به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی، شمال غرب ایران، دچار سانحه هوایی شد و رئیس جمهوری به همراه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

جزئیات مهم از سانحه سقوط بالگرد شهید رئیسی از زبان رئیس دفتر رئیس جمهوری

کلیدواژه