جوزا 04, 1403 14:20 Asia/Kabul
  • ادای احترام دیگر مقامات کشور‌های جهان به رئیس جمهوری شهید ایران
    ادای احترام دیگر مقامات کشور‌های جهان به رئیس جمهوری شهید ایران

مقامات کشور‌های مختلف جهان با حضور در سفارتخانه‌های ایران در کشورهایشان به رئیس جمهوری شهید و همراهانش ادای احترام کردند.

به گزارش رادیو دری، کاردار الجزایر در نیجر، با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیجر، ضمن عرض تسلیت، دفتر یادبود شهادت ابراهیم  رئیسی رییس‌جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.

«ابوبکر سومانا گرانکه» شهردار نیامی پایتخت نیجر هم با حضور در محل سفارت ایران در نیجر، ضمن عرض تسلیت، دفتر یادبود شهادت رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را را امضا کرد.

 دفتر یادبود شهیدان ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان در محل سفارت ایران در پاریس برپاشد.

در این مراسم جمع زیادی از سفیران، مقامات فرهنگی و نمایندگان کشور‌های مختلف حاضر در فرانسه شرکت کردند.

نمایندگان و سفیران کشور‌ها ضمن ادای احترام به مقام والای ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان از طرف مردم و دولت هایشان به سفیر ایران در فرانسه تسلیت گفتند.

«عبدالله مابری توآکوس» وزیر مشاور رئیس جمهوری ساحل عاج با حضور در سفارت ایران در ابیجان ضمن تسلیت  به «امیر حسین نیک بین» سفیر ایران در ساحل عاج و ملت ایران، دفتر یادبود شهید ابراهیم رئیسی و همراهان را امضا کرد.

پیش از این «الحسن واتارا» رئیس جمهوری ساحل عاج در پیامی این ضایعه را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده‌های جان باختگان و مردم ایران تسلیت گفت.

«کواکو ساپونگ» معاون امور سیاسی وزیر امورخارجه غنا با حضور در سفارت ایران در آکرا ضمن عرض تسلیت به سفیر ایران در غنا، دفتر یادبود شهید ابراهیم رئیسی و همراهان را امضا کرد.

شمار زیادی از سفیران و دیپلمات‌های ارشد کشور‌های قاره‌های مختلف جهان مستقر در بریتانیا، با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

مقامات سازمان‌های بین المللی، سفیران و دیپلمات‌های ارشد ده‌ها کشور مستقر در لندن از قاره‌های اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا، با استقبال «علی متین فر» سرپرست سفارت ایران در بریتانیا، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن حضور یافتند و با عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران و ادای احترام به مقام والای این شهیدان والامقام، به نمایندگی از دولت و مردم خود با ملت ایران ابرازهمدردی کردند و خود را شریک اندوه مردم ایران دانستند.

شماری از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نهاد‌های مدنی در بریتانیا هم  با صدور بیانیه‌ها و یا تماس تلفنی با مسئولان نهاد‌های ایرانی مستقر در لندن، مراتب تسلیت خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران بیان و تاکید کردند، در این شرایط اندوهناک برای تسکین آلام مردم ایران در کنار دولت و ملت ایران ایستاده اند.

مقامات و اعضای نهاد‌های بیش از صد کشور و سازمان‌های بین المللی، فقدان ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران تسلیت گفتند و برای ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان در نشست‌های سازمان ملل در نیویورک، وین، لندن و ژنو یک دقیقه سکوت کردند و پرچم‌های خود را نیز در حالت نیمه افراشته قرار دادند.

در دومین روز از گشایش دفتر یادبود شهدای فاجعه سقوط بالگرد رئیس جمهوری ایران و هیئت همراه تعداد زیادی از مقامات و شخصیت‌های بوسنی و هرزگوین در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو به مقام والای شهدای ایران ادای احترام کردند.

«باقر عزت بگوویچ» رئیس پیشین شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین و رئیس حزب اقدام دموکراتیک نیز شهادت ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان و همراهان ایشان را غم و اندوه و درد‌های مشترک مردم ایران و بوسنی دانست.

شیخ «منعم الدین» رهبر شیعیان سنگال و لبنانی‌های مقیم سنگال با حضور در محل سفارت ایران ضمن ابراز همدری با دولت و مردم ایران دفتر یادبود شهادت ابراهیم  رئیسی و هیأت همراه ایشان را امضا کرد.

«سید ابراهیم رئیسی» هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۱۹ مه) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد "قیز قلعه‌سی" به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی، شمال غرب ایران، دچار سانحه هوایی شد و به همراه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

ادای احترام مقامات ۶۸ کشور جهان به مقام والای شهدای خدمت در تهران

کلیدواژه