جوزا 05, 1403 15:18 Asia/Kabul
  • محمد بن سلمان به تهران می‌آید
    محمد بن سلمان به تهران می‌آید

 ولیعهد عربستان دعوت سرپرست ریاست جمهوری ایران را برای سفر به تهران پذیرفت.

به  گزارش رادیو دری؛  محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران در پاسخ به تماس تلفنی «محمد بن سلمان» با اشاره به دعوت قبلی رئیس‌جمهوری فقید ایران از ولیعهد عربستان برای سفر به تهران، بار دیگر از وی خواست که به کشور دوست و برادر ایران سفر کند.

مخبر، روابط ایران و عربستان را برای جهان اسلام کلیدی خواند و گفت: علی رغم مخالفت برخی قدرت ها، امروز روابط دو طرف به سطح خوبی رسیده و منطقه به گسترش این ارتباطات به شدت محتاج است.

وی تاکید کرد: دو کشور باید با افزایش تعاملات اقتصادی و رفع موانع  به ویژه برای بخش‌های خصوصی ایران و عربستان، بتوانند این روابط سیاسی را بیش از پیش پشتیبانی کنند و ارتقا بخشند.

ولیعهد عربستان هم در این تماس تلفنی، فقدان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری شهید ایران را تسلیت گفت و  افزود: حادثه پیش آمده، برای ما بسیار دردناک بود؛ فقدان رئیس جمهوری ایران، دل همه ما را به درد آورد و از دست دادن وزیر امورخارجه ایران که با وزیر امور خارجه ما بسیار دوست بودند، نیز جانکاه بود و راهی که آنان برای احیا و توسعه روابط آغاز کردند، عربستان با قوت ادامه خواهد .

محمد بن سلمان ضمن پذیرش دعوت ایران برای سفر به تهران، متقابلاً از سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران برای سفر به عربستان دعوت کرد.

وی تصریح کرد: تداوم سیاست همسایگی دولت ایران و توسعه مناسبات با کشور‌های منطقه، تنها گزینه پیش روی همه است و همراهی و همدلی با یکدیگر ضامن ثبات و شکوفائی در منطقه خواهد بود.

سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عربستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی

ایران آماده انجام گفت‌ وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است

کلیدواژه