جوزا 06, 1403 15:25 Asia/Kabul
  • هشدار دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران درباره تهدید هسته‌ای اسرائیل
    هشدار دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران درباره تهدید هسته‌ای اسرائیل

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: تهدید هسته ای رژیم اسرائیل معادله امنیتی را در منطقه تغییر خواهد داد و دیگران را مجبور می کند که در موقعیت هسته ای خود باز اندیشی کنند.

به گزارش رادیو دری، سیدعباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز یکشنبه در نشست «موازنه بعد از طوفان الاقصی در سطح منطقه ای» در چارچوب سمینار شبکه تلویزیونی الجزیره در قطر، با اشاره به افزایش تنش‌های هسته ای به علت تهدیدهای رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل داشتن سلاح هسته ای را نه رد و نه تأیید کرده و گزینه ابهام راهبردی را در این زمینه برگزیده است اما بعد از عملیات طوفان‌الاقصی و گذشت هشت ماه از مقاومت در غزه، اکنون تل آویو مجبور شده که از چارچوب این ابهام راهبردی خارج شود.

عراقچی با یادآوری تهدید وزیر به اصطلاح "میراث" این رژیم به استفاده از بمب اتم ضد باریکه غزه و نیز تهدید برخی از اعضای پیشین و کنونی کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل به استفاده از قدرت هسته ای گفت: همانطور که عمرو موسی دبیرکل پیشین اتحادیه عرب گفته است، اظهارات مسئولان اسرائیلی فقط در حد تهدید به استفاده از سلاح هسته ای نیست بلکه به طور تلویحی اشاره می کند که کابینه تندرو کنونی در این رژیم ممکن است از آن استفاده کند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد که منطقه غرب آسیا باید عاری از سلاح هسته ای باشد و رژیم صهیونیستی نیز باید خلع سلاح هسته ای شود.

عراقچی به حمایت آمریکا از تهدیدهای هسته ای رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: برخی مسئولان آمریکایی نیز پیام هایی فرستادند از جمله لیندسی گراهام جنگ در غزه را با انداختن دو بمب هسته‌ای روی ژاپن مقایسه کرد و گفت که استفاده از این بمب ها گزینه درست برای پایان دادن به جنگ بود و برای اسرائیل هرچه ضروری است، باید انجام داد.

وی با تاکید بر اصول بنیادین جمهوری اسلامی ایران در حمایت کامل از ملت و مقاومت فلسطین و اینکه تهران مخالف عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است گفت: این عادی سازی، خیانت به فلسطین است و جمهوری اسلامی ایران این موضع و نگرانی خود را به برادران مسلمان و عرب که روابط با تل آویو برقرار کرده و آنهایی که در اندیشه آن هستند، اعلام کرده است.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران با تاکید بر اینکه ایران مخالف به اصطلاح راه حل موسوم به «دو دولتی» در سرزمین‌های اشغالی است گفت: راه حل جمهوری اسلامی ایران بر مبنای یک کشور واحد است که ساختار آن از طریق اجرای همه پرسی بین همه ساکنان اصلی -مسلمانان، یهودیان و مسیحیان- شکل گیرد.

مقام ایرانی: در صورت جسارت اسراییل در سیاست هسته‌ای خود تجدید نظر می‌کنیم

کلیدواژه