جوزا 07, 1403 10:24 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: مجلس شورای اسلامی باید آرامش‌بخش و امیدآفرین باشد
    رهبر معظم انقلاب: مجلس شورای اسلامی باید آرامش‌بخش و امیدآفرین باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز به کار مجلس دوازدهم شورای اسلامی ایران، شکل‌گیری یک مجلس تراز را در گرو تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و رفتار جمعی صحیح و صبورانه در داخل قوه مقننه دانستند و تاکید کردند: مجلس باید همواره آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده همت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز در پیام خود به مجلس شورای اسلامی ایران، آغاز به کار به موقع  دوازدهمین دوره‌ مجلس را استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی دانستند و تصریح کردند: هر مجلس جدید می‌تواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ ملّت بیافزاید.

ایشان افزودند: ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را می‌رساند که خانه‌ ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسوولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانون‌گذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و رکود و سکون دور نگه دارد.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر نکاتی خطاب به نمایندگان دور جدید مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کردند: مسابقات بی‌فایده‌ رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسوولیّت را  مصروف نسازد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اهمیت سوگند نمایندگی  اظهار کردند: این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسوولیّت‌زاست که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود و نمایندگان، ناگزیر باید در همه‌ مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.

آغاز به کار مجلس دوازدهم ایران

ایشان بر لزوم مراقبت ها و التزامات اخلاقی نمایندگان مجلس تاکید کردند و افزودند: سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل می‌دهد، در عرصه‌ چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد و در اینجاست که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسوولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار می‌سازد. شهیدان پرواز اردیبهشت ( شهیدان سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه)  که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است- یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. 

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اضافه کردند: نکته‌ آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ همه‌ ملّت ایران است و این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است؛ پیگیری مسائل حوزه‌ انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ عمرانی پرهیز شود.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین  جذب دل‌های مردم و سپاس بی‌دریغ آنها به واسطه خدمت به مردم و عمل صالح را مشمول پاداش الهی دانستند و خاطر نشان کردند: تشییع چند میلیونی رئیس جمهوری فقید (شهید سید ابراهیم رئیسی ) و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است.

مراسم آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران با حضور نمایندگان منتخب و مسوولان کشوری و لشکری صبح امروز دوشنبه  با پیام رهبر معظم انقلاب در صحن علنی مجلس برگزار شد.

در مراسم افتتاح دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران، رییس قوه قضاییه، سفیران کشورهای مختلف در تهران، رئیسان دوره های مختلف مجالس شورای اسلامی ایران، حجت‌الاسلام محمدمحمدی گلپایگانی نماینده رهبر معظم انقلاب، جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم، مدیر قوه مجریه ایران، وزیران دولت سیزدهم  و مقامات کشوری و لشکری حضور یافته اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران امروز براساس اصل ۶۷ قانون اساسی، سوگند نمایندگی را برای انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا ادا می‌کنند.

در ادامه، نمایندگان منتخب با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلا، با آنان تجدید عهد خواهند کرد.

مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

رهبر معظم انقلاب: شأن قانون‌گذاری مجلس از شأن نظارتی آن بسیار بالاتر است

کلیدواژه