جوزا 07, 1403 18:39 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه ایران: مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه دارد
    سخنگوی وزارت خارجه ایران: مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: مذاکرات رفع تحریم‌ها ضد تهران ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران گفت: مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در حوزه رفع تحریم‌ها ادامه دارد و هیأت مذاکره کننده ایران همواره با اشراف و هماهنگی نهادهای بالادستی مذاکرات را پیش برده و در این چارچوب از همه ظرفیت های درون حاکمیت برای پیش برد بهتر کار استفاده کرده است. 

کنعانی در خصوص ارتباط میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: رویکرد ایران نسبت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مثبت و سازنده است و در این راستا نیز انتظار این است که دیگر بازیگران هم به رویکرد سازنده ایران توجه و از رویکردهایی که در مسیر حرفه‌ای و فنی سازنده ایران و آژانس اختلال ایجاد می‌کند پرهیز کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه  ضمن تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهان آنها، از حضور گسترده مردم و شخصیت ها و مقامات کشورهای مختلف قدردانی کرد و گفت: بیش از ۳۳۰ پیام از مقامات عالی کشورهای‌ در این خصوص دریافت شد که نشان دهنده موفقیت دولت و سیاست خارجی ایران در توسعه مناسبات جهانی است.

کنعانی همچنین با اشاره به تحولات غزه گفت جامعه جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه مسئولیت قانونی و اخلاقی دارد.

وی تصریح کرد دولت آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، هنوز خودش را به مراجع مهم حقوقی بین المللی پاسخگو نمی‌داند.

رپرست وزارت خارجه ایران: روابط ایران با همه کشور‌های اسلامی رو به توسعه است

کلیدواژه