جوزا 08, 1403 17:53 Asia/Kabul
  • یوتیوب حساب وزارت امور خارجه ایران را بست
    یوتیوب حساب وزارت امور خارجه ایران را بست

صفحه رسمی وزارت امور خارجه ایران در یوتیوب در پی انتشار ویدئویی به زبان انگلیسی با عنوان "مقاومت، تنها گزینه فلسطین" از سوی این شبکه اجتماعی، بسته شد.

به گزارش رادیو دری، اقدام یوتیوب در نقض آزادی بیان و بستن صفحه رسمی وزارت خارجه ایران، به بهانه نقض مقررات این شبکه اجتماعی و در شرایطی صورت گرفته است که غربی ها، به دروغ خود را مهم ترین حامی آزادی بیان به عنوان اصل اساسی لیبرال دموکراسی معرفی کرده اند.

از ابتدای شروع جنگ ظالمانه اسرائیل ضد غزه، شبکه‌های اجتماعی آمریکایی و غربی، به بهانه‌های واهی و در تعارض آشکار با آزادی بیان، حساب کاربری افراد، نهادها و گروه‌هایی را که جنایات اسرائیل در غزه را منتشر می کنند، حذف یا محدود کرده است.

این در حالی است که جنایات وحشیانه رژیم نسل کش اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه همچنان ادامه دارد و در تازه ترین مورد، ارتش این رژیم نیمه شب یکشنبه با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح ،جنوب باریکه غزه، دست کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ۲۴۹ نفر  را زخمی کرد.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه (۲۴مه) با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه خواستار شد.
 

کلیدواژه