جوزا 10, 1403 11:28 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس ایران: توحش صهیونیستی در رفح باید متوقف شود
    رئیس مجلس ایران: توحش صهیونیستی در رفح باید متوقف شود

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، تقابل رژیم صهیونیستی با مردم بی‌دفاع فلسطین را تقابل توحش صهیونیستی با انسانیت بی دفاع دانست و گفت: توحش صهیونیستی در رفح باید متوقف شود.

به گزارش رادیو دری، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در نشست علنی روز پنجشنبه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه افزود: دولت های جهان به ویژه دولت های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند.

قالیباف با اشاره به این که بی عملی در برابر جنایت جنگی اسرائیل، بشر را به دوران توحش سوق می دهد، گفت: صدای کودکان آتش گرفته در رفح، سند شکست بشریت برای دفاع از حقوق بدیهی انسان ها و نماد بی توجهی دولت ها به انسانی ترین عواطف ملت های خود است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: دولت ها باید همسو با ملت های خود سمت درست تاریخ بایستند و جلوی این ماشین کشتار را بگیرند و اجازه ندهند چند جنایتکار صهیونیست، تمدن بشری را به سخره بگیرند.

قالیباف همچنین دولت آمریکا را در این میان بزرگ ترین حامی رژیم صهیونیستی و بانی تمام جنایات رژیم نسل کش اسرائیل معرفی کرد و با تأکید بر اینکه مارپیچ توحش صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود، تصریح کرد: ملت و دولت ایران در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و تا همیشه و با افتخار کنار مردم مظلوم و کودکان بی پناه فلسطینی خواهد ایستاد.

رژیم نسل کش اسرائیل از 15میزان 1402 با حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته که بر اثر این جنایات تاکنون بیش از 36 هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

دیوان بین المللی دادگستری: اسرائیل فورا حمله به رفح را متوقف کند

کلیدواژه