جوزا 10, 1403 17:09 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار بشار اسد: مقاومت هویت ممتاز سوریه است
    رهبر معظم انقلاب در دیدار بشار اسد: مقاومت هویت ممتاز سوریه است

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مقاومت را هویت ممتاز سوریه دانستند و بر ضرورت حفظ این ویژگی مهم تأکید کردند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در دیدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و هیأت همراه، تقویت ارتباطات دو کشور به عنوان ارکان محور مقاومت را مهم ارزیابی کردند و گفتند: هویت ممتاز سوریه که همان مقاومت است از دوران مرحوم حافظ اسد و با پایه‌گذاری "جبهه مقاومت و ایستادگی" شکل گرفت و این هویت همواره به وحدت ملی سوریه نیز کمک کرده است.

ایشان با تاکید بر لزوم محفوظ ماندن این هویت افزودند: غربی‌ها و دنباله‌های آنها در منطقه قصد داشتند با جنگی که ضد سوریه به راه انداختند، نظام سیاسی این کشور را ساقط و سوریه را از معادلات منطقه حذف کنند اما موفق نشدند و اینک نیز قصد دارند با شیوه‌های دیگر و از جمله وعده‌هایی که هیچگاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه از معادلات منطقه خارج کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا و اروپا به ایران و سوریه اشاره کردند و گفتند: باید با افزایش همکاری‌ها و منظم کردن آن، از این شرایط عبور کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد از مواضع و بی‌عملی برخی کشورهای منطقه در قبال موضوع غزه، به نشست اخیر سران عرب در منامه اشاره کردند و افزودند: در این نشست کوتاهی‌های زیادی در قبال فلسطین و غزه شد اما برخی کشورها نیز خوب عمل کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز با ابراز تسلیت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران، خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: روابط ایران و سوریه یک روابط راهبردی است که تحت هدایت‌های جنابعالی به پیش می‌رود و شهیدان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در صدر اجرای این هدایت‌ها بودند.

رئیس جمهور سوریه همچنین شهید رئیسی را مصداق بارز مواضع و شعارهای انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به موضوع مقاومت در منطقه گفت: بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، خط مقاومت در منطقه پیشرفت کرده و اکنون به یک رویکرد اعتقادی و سیاسی تبدیل شده است.

بشار اسد با تاکید بر اینکه هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است تصریح کرد: قضایای اخیر غزه و پیروزی‌های مقاومت، این موضوع را برای مردم منطقه اثبات کرد و نشان داد که مقاومت یک اصل است.

رئیس جمهور سوریه همچنین از رهبر معظم انقلاب به دلیل نقش بارز و مهم در حمایت از مقاومت در منطقه و همچنین به دلیل حمایت از سوریه در همه زمینه‌ها، قدردانی کرد.

رئیس جمهوری عراق: فقدان آیت‌الله رئیسی برای همه منطقه جبران‌ناپذیر است

کلیدواژه