جوزا 15, 1403 10:43 Asia/Kabul
  • تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عملیات طوفان الاقصی
    تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عملیات طوفان الاقصی

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در سخنان خود به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تحلیل دیگری از عملیات طوفان الاقصی ارائه دادند.

به گزارش رادیو دری، اولین نکته در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب، اهمیت طوفان الاقصی برای منطقه غرب آسیا بود. ایشان در این زمینه تأکید کردند: "عملیات طوفان الاقصی دقیقاً مورد نیاز منطقه بود."

اما چرا این عملیات از دید رهبر انقلاب مورد نیاز منطقه بود؟ دلیل اصلی نیز در بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای بیان شد و آن اینکه، نقشه‌ای برای تسلط رژیم صهیونیستی بر منطقه غرب آسیا و جهان اسلام طراحی شده و در حال اجرا بود. "یک نقشه‌ی جامع وسیعی به وسیله‌ی آمریکا و عناصر صهیونیست و دنباله‌های آنها و بعضی از دولتهای منطقه طراحی شده بود که بر اساس این نقشه‌ی جامع قرار بود مناسبات و معادلات منطقه تغییر پیدا کند."

در این زمینه می‌توان به نزدیک بودن عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اشاره کرد. عملیات طوفان الاقصی به تعبیر مقام معظم رهبری "در لحظه حساس این نقشه را باطل کرد... امیدی هم به اینکه بتوانند این نقشه را دوباره احیا کنند چندان وجود ندارد."

دومین نکته این بود که طوفان الاقصی نه تنها تسلط رژیم صهیونیستی بر منطقه غرب آسیا را باطل کرد بلکه ضربه‌ای تعیین‌کننده بر پیکره و موقعیت این منطقه در غرب آسیا بود.

این عملیات و 8 ماه جنگ علیه نوار غزه نه تنها آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدهای داخلی رژیم صهیونیستی را افشا کرد و گسست و شکاف سیاسی را افزایش داد، در عین حال نشان داد که رژیم صهیونیستی آن گونه که ادعا می‌کند از قدرت نظامی و اطلاعاتی بلامنازع در منطقه غرب آسیا برخوردار نیست.

به همین دلیل نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: "این عملیات یک ضربه‌ی تعیین‌کننده‌ای به رژیم صهیونیست بود. ضربه‌ای که هیچ علاجی برای او وجود ندارد و رژیم صهیونیست بر اثر این ضربه دچار ابتلائاتی شده است که از این ابتلائات نجات پیدا نخواهد کرد."

سومین نکته مهم نیز این است که درندگی و جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دلایل مختلفی دارد، اما دلیل اصلی آن مربوط به باطل شدن طرح جامع تسلط رژیم صهیونیستی بر منطقه غرب آسیا است.

ایشان در این زمینه نیز عنوان کردند: "این که شما می‌بینید رژیم صهیونیستی با چنین شدتی و قساوتی به مردم بی‌دفاع غزه حمله می‌کند، این واکنش عصبی رژیم به باطل شدن آن نقشه است. این که می‌بینید دولت آمریکا در مقابل چشم همه‌ی مردم دنیا به این جنایت‌ها کمک می‌کند، این به خاطر واکنش عصبی آنهاست از باطل شدن نقشه‌ای که با زحمت زیاد این نقشه را کشیده بودند، طوفان الاقصی یک چنین معجزه‌ای کرد."

نکته چهارم نیز این بود که یکی از مهم‌ترین پیامدهای عملیات طوفان الاقصی تبدیل شدن مسئله فلسطین به مسئله اول دنیا است. کشورهای مختلف جهان شاهد برگزاری تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی و در دفاع از مردم فلسطین است.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی "امروز مسئله‌ی فلسطین مسئله‌ی اول دنیاست. در خیابان‌های لندن، در میدان‌های پاریس، در دانشگاه‌های آمریکا به نفع مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند. آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملت‌های دنیا، دچار انفعال است و دیر یا زود مجبور خواهد شد دست خودش را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد..."

تبدیل شدن مسئله فلسطین به مسئله نخست جهان در شرایطی است که سال‌ها آمریکا و رسانه‌های وابسته به مراکز ثروتمند صهیونیستی تلاش کردند مسئله فلسطین کمرنگ شود و «تدریجاً به فراموشی سپرده بشود.»

نکته پنجم بیانات رهبر انقلاب درباره طوفان الاقصی و جنگ غزه این بود که "ملت فلسطین با همه سختی‌ها از مقاومت روگردانی نکرد." حمایت مردم فلسطین از مقاومت در شرایطی است که به تعبیر مقام معظم رهبری، "رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا دارد به تدریج ذوب می‌شود، تمام می‌شود."

این دستاورد مهم برای مقاومت فلسطین بیش از همه ناشی از برداشت و درک نادرست رژیم صهیونیستی از مقاومت بود.

رهبر معظم انقلاب: رژیم صهیونیستی مقابل چشم دنیا در حال ذوب شدن است

کلیدواژه