جوزا 17, 1403 11:39 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام؛ ما از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
    واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام؛ ما از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام سیاسی و غیرسازنده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای صدور قطعنامه ضد ایرانی، مقابل فشارهای سیاسی از حقوق خود کوتاه نمی‌آیید.

به گزارش رادیو دری، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، چهارشنبه شب درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران در مقابل صدور قطعنامه در شورای حکام توسط کشورهای غربی، ضمن محکوم کردن و غیرسازنده خواندن این قطعنامه گفت: از امروز اقداماتی را که در چارچوب پادمان است آغاز کرده و انتظار این است که کشورهای غربی بجای سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی و رویکرد فشار، راه تعامل و همکاری را در پیش گیرند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران همچنین یادآور شد که باید تجربه به آنها (غربی ها) ثابت کرده باشد که ایران مقابل فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آید.

یکی از نیات بانیان این قطعنامه ضد ایرانی، کمک به رژیم صهیونیستی است تا برای چند صباحی هم که شده توجهات را از جنایات و نسل کشی این رژیم جنایتکار که مورد تأیید دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین المللی کیفری هم قرار گرفته و نیز بیداری جهانی را نسبت به این جنایات ایجاد نموده است، منحرف کند.

در ادامه اقدامات خصمانه کشورهای غربی ضد برنامه هسته ای ایران، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان، ضد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران روز چهارشنبه (5 ژوئن) در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شد. در قطعنامه پیشنهادی این سه کشور که با 20 رای موافق ٬ دو رای مخالف و 12 رای ممتنع تصویب شد، بدون اشاره به همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تهران خواسته شده تا برای حل وفصل مسائل ادعایی پادمانی «اقدامات ضروری و فوری» صورت دهد!.

این قطعنامه همچنین از ایران می خواهد بیانیه موسوم به چهارم مارس درباره حل‌وفصل تمام موضوعات باقیمانده بین ایران و آژانس را «بدون تاخیر» اجرا کند و مجوز بازرسان آژانس را که ایران براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده 9 موافقتنامه جامع پادمان لغو کرده است، احیا نماید.

تصویب قطعنامه تروئیکای اروپایی ضد برنامه هسته‌ای ایران در شورای حکام

کلیدواژه