سرلشکر باقری بر «ساماندهی اتباع بیگانه» و انسداد مرز‌ها تاکید کرد
(last modified 1403-03-24T08:54:54+00:00 )
جوزا 24, 1403 13:24 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری بر «ساماندهی اتباع بیگانه» و انسداد مرز‌ها تاکید کرد
    سرلشکر باقری بر «ساماندهی اتباع بیگانه» و انسداد مرز‌ها تاکید کرد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در هفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران فراجا بر «ساماندهی اتباع بیگانه» و انسداد مرز‌ها تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه در هفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران فراجا که در ستاد فرماندهی نیروهای انتظامی برگزار شد، بر سازماندهی اتباع بیگانه و مسدودسازی مرزها تاکید کرد.

باقری در این همایش مطرح کرد: مسئولیت سنگینی برعهده فراجاست و بحمدالله بودجه انسداد مرزی در حال تامین است و بخشی نیز در اختیار قرار گرفته که امیدواریم توفیقات بیشتری در حوزه امنیت مرزی داشته باشیم.

در همین رابطه، مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشورایران اعلام کرد که برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح، برنامه انسداد مرزها در دستور کار دارند.

میراحمدی افزود: رئیس‌جمهور دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار بگیرد و به‌سرعت فرآیند انسداد مرزها را آغاز کنند. 

سال هاست که موضوع انسداد مرزها در دستور کار بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر قرار گرفته است. ترکیه و آمریکا از جمله این کشورها هستند. منتقدان اما نسبت به کارایی چنین شیوه‌هایی در جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجرین اظهار تردید می‌کنند.

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی ایران

پاسخ فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران به طالبان: در انسداد مرزها تصمیم با ماست

کلیدواژه