جوزا 26, 1403 19:30 Asia/Kabul
  • کنعانی: آزادی حمید نوری جلوه‌ای از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی است
    کنعانی: آزادی حمید نوری جلوه‌ای از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تائید آزادی حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد  گفت: این رویداد، جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تحقق و تامین منافع ملی و نیز حمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است.

به گزارش رادیو دری؛  ناصر کنعانی افزود: حمید نوری شهروند گروگان گرفته شده ایرانی، پس از تحمل 1680 روز اسارت غیرقابل توصیف و مغایر با مبانی اولیه حقوق بشر به وطن عزیز و آغوش خانواده و عزیزان صبور خود بازگشته است.

وی تصریح کرد: حمید نوری شهروند ایرانی با دسیسه و طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت گروهک تروریستی منافقین در سوئد گرفتار شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: آزادی این شهروند ایرانی از اسارت ناشی از رأی غیرقانونی و فاقد مشروعیت دادگاه سوئد، در نتیجه تلاش‌های مستمر سیاسی، حقوقی  و کنسولی دستگاه دیپلماسی، قوه قضائیه و دیگر مراجع مربوط در ایران حاصل شده است.

کنعانی یادآور شد: به همین مناسبت لازم است از اهتمام ویژه شخص رئیس جمهوری شهید آیت‌الله‌ رئیسی و تلاش‌های مستمر و مجدانه وزیر امور خارجه ایران شهید امیرعبداللهیان تجلیل و قدردانی شود.

او با تشکر از نقش سلطنت عمان در کمک به تسهیل این فرایند تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران حسب وظیفه ذاتی خود به تلاش مستمر و مجدانه برای آزادی دیگر شهروندان ایرانی در خارج از کشور ادامه خواهد داد.

حمید نوری، شهروند ایرانی در ۱۸ عقرب/ آبان سال ۱۳۹۸ پس از سفر به سوئد از سوی پلیس این کشور در فرودگاه بازداشت شد.

ین شهروند ایرانی در دادگاه بدوی سوئد به اتهاماتی واهی در ۹۲ جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه محاکمه و به حبس ابد محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر و عالی سوئد نیز تایید شد.

تأیید حکم حبس ابد "حمید نوری" در دادگاه عالی سوئد

حمید نوری شهروند ایرانی از زندان سوئد آزاد شد

کلیدواژه