جوزا 27, 1403 11:12 Asia/Kabul
  • باقری: کشورهای اسلامی برای توقف جنگ غزه تمامی تلاش کنند
    باقری: کشورهای اسلامی برای توقف جنگ غزه تمامی تلاش کنند

سرپرست وزارت امور خارجه ایران تلاش کشورهای اسلامی برای توقف سریع‌تر نسل‌کشی صهیونیست‌ها در باریکه غزه را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امورخارجه ایران در گفت و گوی تلفنی «شیخ عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل ضد مردم غزه و فلسطین گفت: کشورهای اسلامی برای توقف سریع‌تر نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و کمک رسانی به مردم مظلوم این منطقه تمامی ابزارهای در دسترس را به‌کار گیرند.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی هم با تبریک عید قربان به دولت و ملت ایران با اشاره به نشست اردن درباره موضوع فلسطین، ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقدامات موثر برای توقف حملات رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امارات در تلاش برای توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه همه تلاش خود را انجام می‌دهد و این موضوع وظیفه انسانی همه کشورها است.

پس از گذشت 9 ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌ جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از نزدیک به 9 ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را نیز به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

براساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه حملات ویرانگر و مرگبار ارتش رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه از 15میزان 1402 تاکنون بیش از37 هزار فلسطینی شهید و دست‌کم 85 هزار نفر زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودکان و زنان هستند.

تاکید ایران بر توقف فوری حملات رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه

کلیدواژه