سرطان 01, 1403 11:10 Asia/Kabul
  • حافظ منافع کانادا در تهران به وزارت خارجه ایران احضار شد
    حافظ منافع کانادا در تهران به وزارت خارجه ایران احضار شد

در پی اقدام خصمانه دولت کانادا در اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی، سفیر ایتالیا در تهران که مسوولیت حفاظت از منافع کانادا را بر عهده دارد، به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد.

به گزارش رادیو دری؛ وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران  روز پنجشنبه اعتراض شدید خود را به اقدام غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل دولت کانادا به حافظ منافع این کشور ابلاغ و ضمن هشدار درباره تبعات این اقدام، بر حق ایران در پیگیری تدابیر لازم و اقدامات متقابل تاکید کرد.

در همین حال «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با محکوم کردن اقدام سیاسی و غیرمتعارف دولت کانادا در ترویستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این تصمیم «اتاوا» را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت ها و مداخله نکردن در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.

دولت کانادا که خود یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی و پناهگاه آنها محسوب می‌شود، روز چهارشنبه در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست سازمان های به اصطلاح «تروریستی» قرار داد.

واکنش ایران به اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کلیدواژه