سرطان 08, 1403 13:14 Asia/Kabul
  • بلینکن
    بلینکن

دولت آمریکا در راستای سیاست فشار حداکثری در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، سه شرکت و ۱۱ کشتی را به بهانه کمک به برنامه هسته ای تهران تحریم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه ایران در پاسخ به "تداوم تشدید تنش های هسته ای" اعمال کرده است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: تحریم های روز پنجشنبه سه شرکت مستقر در امارات متحده عربی را که آمریکا آنها را متهم به دست داشتن در حمل و نقل فرآورده های نفتی یا پتروشیمی ایران کرده و همچنین 11 کشتی مرتبط به این شرکت ها شامل می شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا 25 ژوئن نیز تحریم‌هایی جدیدی علیه 50 فرد و نهاد با ادعای اینکه شعبه های متعددی از شبکه گسترده بانکداری مخفی را تشکیل می دهند، به بهانه ارتباط با سپاه و نیروهای مسلح ایران تحریم کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل این تحریم های آمریکا را بخشی از جنگ اقتصادی ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران عنوان کرده است.

نشریه هیل نیز در اکتبر 2022 گزارش داد، اعمال تحریم علیه افراد و کشورهای دیگر به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا طی دو دهه گذشته 10 برابر شده است.

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید اقتصادی آمریکا

 

کلیدواژه