سرطان 09, 1403 09:13 Asia/Kabul
  • گسترش روابط ایران و روسیه؛ محور رایزنی باقری و لاوروف
    گسترش روابط ایران و روسیه؛ محور رایزنی باقری و لاوروف

سرپرست وزارت امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه روسیه بر گسترش روابط تهران و مسکو تاکید کردند.

 به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران در گفت و گوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه به ویژه امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انتقال گاز روسیه به ایران، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست و با شتابی مناسب ارزیابی کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ایران با تاکید بر آمادگی مقاومت لبنان در قبال تجاوز احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان، جلوگیری از ادامه جنایات صهیونیست‌ها را به دلیل قابلیت تسری این بحران به دیگر نقاط منطقه برای کل منطقه و ثبات بین المللی، دارای اهمیت برشمرد.

باقری در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مساله فلسطین و جنایات صهیونیست ها در جنگ غزه در مدت ریاست دوره ای این کشور بر شورای امنیت در ماه ژوئیه، از آمادگی ایران برای شرکت در نشست های مربوط در عالی ترین سطح خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند همکاری های دوجانبه، پیشبرد موضوعات در دستور کار با ایران را مورد اهتمام مقامات روسیه دانست.

سرگئی لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری و تجاوز فراگیر صهیونیست ها به لبنان گفت که مسکو به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف ها در این زمینه تاکید کرد.

ایران و روسیه در زمینه‌های دوجانبه به ویژه روابط اقتصادی، نظامی و امنیتی و همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی همانند مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، اشتراک منافع راهبردی دارند و این از عوامل اصلی همکاری نزدیک دوطرف در سال های اخیر بوده است.

روسیه: در گسترش روابط با ایران، مصمم هستیم

کلیدواژه