سرطان 16, 1403 13:46 Asia/Kabul
  • تبریک سران و مقامات کشورهای جهان به رئیس جمهوری منتخب ایران
    تبریک سران و مقامات کشورهای جهان به رئیس جمهوری منتخب ایران

جمعی از سران و مقامات کشورهای مختلف جهان، پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

به گزارش رادیو دری، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با ارسال پیام تبریکی به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران، پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که روابط بین روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است.

«آصف علی زرداری» رئیس جمهوری پاکستان نیز روز شنبه در پیامی خطاب به «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری منتخب ایران، ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان نهمین رئیس جمهوری ایران، ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و پاکستان بیش از پیش قوی‌تر شود.

سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دولت ونزوئلا نیز با صدور بیانیه‌ای پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت و بر آمادگی کاراکاس برای «تقویت روابط برادرانه میان دو ملت» در دوره جدید، تاکید کرد.

ایوان خیل، وزیر خارجه ونزوئلا هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جمهوری بولیواری، به مردم جمهوری اسلامی ایران به دلیل تعهدی که (از خود) به دموکراسی در پنجم ژوئیه 2024 نشان دادند، تبریک می گوید.

«الهام علی‌اف» رئیس‌ جمهوری آذربایجان نیز با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان ضمن تبریک پیروزی او در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که باکو اهمیت زیادی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل است.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق هم پیروزی پزشکیان را تبریک گفت و بر اهتمام بغداد بر تقویت روابط میان عراق و ایران در راستای خدمت به منافع دو کشور و ملت همسایه تاکید کرد.

عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیام تبریک خود به پزشکیان به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هم در پیام تبریک به مسعود پزشکیان، اعتماد ملت ایران به وی و موفقیت در روند برگزاری انتخابات را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

سازمان همکاری شانگهای نیز در بیانیه‌ای ضمن تبریک انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد که سازمان همکاری شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه این سازمان به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند دو طرفه برای موفقیت همه اعضا است.

در دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران «مسعود پزشکیان» از مجموع 30 میلیون  530 هزار و 157 رأی، توانست با کسب 16 میلیون 384 هزار و 403 رای، نهمین رئیس جمهور منتخب ایران شود.

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران شد

کلیدواژه