سرطان 16, 1403 15:26 Asia/Kabul
  • سعید جلیلی انتخاب مسعود پزشکیان را به ریاست جمهوری تبریک گفت
    سعید جلیلی انتخاب مسعود پزشکیان را به ریاست جمهوری تبریک گفت

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در پیامی با تبریک انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری منتخب ملت ایران گفت: بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در پیشرفت کشور و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند.

به گزارش رادیو دری، جلیلی در پیامی به مسعود پزشکیان اظهار کرد: پانزدهم تیرماه، ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه های مردم‌سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در این پیام تصریح کرد: به جناب آقای دکتر پزشکیان که موفق به جلب آرای اکثریت مردم شدند، تبریک عرض می‌کنم و همچون گذشته وظیفه خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می دانم.

جلیلی اضافه کرد: از میلیون‌ها رایی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می کنم و به آنها اطمینان می دهم به پشتوانه نزدیک به ۱۴ میلیون رای شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، برای پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیت های مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست.

وی گفت: اکنون وقت ایفای «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و همبستگی ملی در جهت تحقق آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر در سراسر کشور برگزار شد و حدود ۵۰ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

بر اساس نتایج نهایی اعلام شده ، مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام شد/ پزشکیان و جلیلی راهی دور دوم شدند

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران شد

 

 

 

کلیدواژه