سرطان 17, 1403 19:46 Asia/Kabul
  • ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین آغاز شد
    ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین آغاز شد

همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی در سامانه «سماح» آغاز شد.

به گزارش رادیو دری، حمیدرضا محمدی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرد ثبت نام زیارت اربعین در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده است.

وی گفت: آن دسته از هموطنان که قصد تشرف برای زیارت اربعین حسینی را دارند باید در این سامانه ثبت نام کنند و با انتخاب بسته بیمه ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

محمدی تصریح کرد: زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت ایران افزود: زائران گرانقدر قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و نیز مرز خروج و ورود خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

محمدی گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند.

وی یادآور شد: بیمه زائرین در قالب سه بسته متنوع با پوشش های مالی متفاوت در نظر گرفته شده و حق بیمه هر یک از بسته ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰ هزار و ۹۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان است.

محمدی افزود: هر یک از زائران باید بنا به تمایل خود یکی از پوشش‌های بیمه ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل کنند.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت ایران خاطرنشان کرد: در این دوره موضوع پیش‌ثبت نام وجود ندارد و تمامی متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

گفتنی است که سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته ثبت نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین وظیفه نام نویسی زایران اربعین حسینی را برعهده دارد.

توافقات ایران و عراق برای برگزاری اربعین حسینی ( ع )

کلیدواژه