سرطان 19, 1403 12:16 Asia/Kabul
  • تبریک رئیسان دولت‌های ترکیه، عراق و پاکستان به پزشکیان
    تبریک رئیسان دولت‌های ترکیه، عراق و پاکستان به پزشکیان

رئیسان جمهور ترکیه و عراق و نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب مردم ایران بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی تأکید کردند.

به گزارش رادیو دری، رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

اردوغان با گرامیداشت یاد رئیس‌ جمهور فقید ایران آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرد که دوران ریاست جمهوری مسعود پزشکیان برای ملت ایران با موفقیت، سربلندی، رفاه و آرامش بیشتر توأم باشد.

وی با اشاره به سطح بسیار خوب روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، بر علاقمندی ترکیه برای عمق بخشیدن به این روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از تبریکات دولت و ملت ترکیه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین قدردانی از ابراز همدردی و همدلی با ملت ایران در پی فقدان رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، بر ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای تقویت و توسعه روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه تأکید کرد.

پزشکیان همچنین از اردوغان برای سفر به تهران دعوت کرد.

عبداللطیف رشید رئیس جمهوری عراق نیز روز دوشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با مسعود پزشکیان با تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری، روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را عمیق، مستحکم و در چارچوب منافع دو ملت توصیف و بر علاقه‌مندی کشورش برای حفظ و ارتقای روابط و همچنین ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر در دوره جدید تاکید کرد.

رئیس جمهور منتخب ایران نیز با قدردانی از تبریک ملت و دولت عراق، گستره پیوندهای سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و دینی میان دو کشور را فراوان خواند و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید با همکاری مسئولان عالی دو کشور این روابط تعمیق و گسترش یابد.

همچنین محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه در گفت‌‌وگویی تلفنی با رئیس جمهور منتخب مردم ایران بر آمادگی اسلام‌آباد برای توسعه مناسبات همه جانبه با تهران تأکید کرد و گفت: توافقات دو کشور در سفر شهید سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری فقید ایران به پاکستان شالوده بسیار خوبی برای مشارکت سودمند دوجانبه است.

شهباز شریف با تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران افزود، اسلام‌آباد مشتاق به همکاری نزدیک با دولت جدید تهران برای تقویت بیشتر روابط دو کشور و ارتقای همکاری‌های همه جانبه در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، انرژی و امنیت منطقه‌ای است.

در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است: شهباز شریف با ابلاغ سلام‌های گرم‌ خود به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتقال موفقیت آمیز قدرت سیاسی از طریق فرآیند دموکراتیک را به ایشان و ملت ایران تبریک گفت.

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران هم با قدردانی از تبریک نخست وزیر پاکستان، تمایل خود را برای تعمیق بیشتر روابط دیرینه بین دو ملت برادر ابراز کرد.

دعوت سران تاجیکستان و بلاروس از مسعود پزشکیان برای سفر به این کشورها

کلیدواژه