سرطان 20, 1403 13:57 Asia/Kabul
  • گفت وگوی تلفنی پزشکیان با پاشینیان و علی‌اف
    گفت وگوی تلفنی پزشکیان با پاشینیان و علی‌اف

رئیس‌جمهور منتخب ایران در گفت وگوی تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان، درباره روابط دوجانبه تبادل نظر کرد.

به گزارش رادیو دری، نازلی باغداساریان دبیر مطبوعاتی نخست ‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که نیکول پاشینیان در این تماس تلفنی ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران بر تعهد خود به توافق های پیشین دو دولت تأکید کرد.

در این گفت وگو همچنین توافق شد تا در اسرع وقت و در اولین فرصت دو طرف با یکدیگر دیدار و درباره همکاری های همه جانبه تبادل نظر کنند.

خبرگزاری دولتی آذرتاج نیز گزارش داد که الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با پزشکیان بار دیگر انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

پزشکیان هم ضمن قدردانی از پیام تبریک علی اف ابراز داشت که برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

همچنین طرفین در این گفت وگوی تلفنی ابراز اطمینان کردند که روابط تهران و باکو مبتنی بر ریشه‌های مشترک مذهبی – فرهنگی و دوستی و برادری همچنان گسترش یافته و همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان در عرصه‌ های مختلف توسعه خواهد یافت.

همچنین و به نوشته این رسانه دولتی آذربایجانی، علی اف بار دیگر از پزشکیان برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرد که رئیس جمهوری منتخب ایران نیز آن را پذیرفت و متقابلا، از رئیس جمهوری آذربایجان برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که علی اف نیز این دعوت را پذیرفت.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ 15 سرطان برگزار و مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

پیام تبریک سران سه کشور عربی به رئیس جمهوری منتخب مردم ایران

کلیدواژه