سرطان 22, 1403 14:48 Asia/Kabul
  • قالیباف
    قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و نایب رئیس مجلس ارمنستان در حاشیه برگزاری نشست روسای مجالس بریکس با یکدیگر دیدار و بر تقویت و توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.

دهمین مجمع پارلمانی بریکس دیروز پنج شنبه با حضور رئیسان مجالس کشورهای عضو از جمله «محمدباقر قالیباف» رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

به گزارش خرادیو دری، محمد باقر قالیباف ضمن تشکر از ارمنستان به دلیل ابراز همدردی با ایران برای شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران ، گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور ارمنستان به ایران و دیدار اخیر با مقام رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه ارتباطات و همکاری بین دو کشور تاکید شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: سیاست قطعی ایران گسترش روابط با همسایگان و خط قرمز آن هم هر گونه تغییر مرز در همسایگی ایران است. ارتباطات اقتصادی ما با ارمنستان مناسب است و باید به سمت توسعه آن حرکت کنیم.

روبین روبینیان نایب رئیس مجلس ارمنستان ضمن عرض تسلیت بابت حادثه غم انگیز شهادت رئیس جمهور رئیسی، گفت: از شما، مقامات و مردم ایران جهت حمایت از ارمنستان در خصوص تمامیت ارضی و حاکمیت کشورمان تشکر می کنم.

روبینیان با تاکید بر اینکه در ایران، ارامنه حفاظت شده ترین جامعه در کل جهان را دارند، بیان کرد: ما نیاز داریم روابط اقتصادی دو کشور را توسعه دهیم.

گروه بین‌المللی بریکس (BRICS) متشکل از پنج قدرت نوظهور اقتصادی برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی است که بواسطه دارا بودن بیش از ۳۰ درصد از مساحت کره زمین، نیمی از جمعیت جهان و بیش از ۳۰ درصد از قدرت اقتصاد جهانی از ظرفیت بالایی برای تاثیرگذاری بر اقتصاد دنیا و اهمیت بسیاری در حوزه همکاری‌های فرامنطقه‌ای برخوردار است.

از ژانویه سال ۲۰۲۴ شش کشور جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اتیوپی و مصر به عضویت کامل گروه بریکس درآمدند.

استقبال رئیس جمهور منتخب ایران از تقویت روابط با صربستان

کلیدواژه