سرطان 23, 1403 09:32 Asia/Kabul
  • باران سیل آسای تابستانی گردشگران خراسان رضوی را غافلگیر کرد
    باران سیل آسای تابستانی گردشگران خراسان رضوی را غافلگیر کرد

بیش از یکصد طبیعت‌گرد «دره شمخال» در شمال استان خراسان رضوی ایران که به دلیل شدت بارندگی و وقوع سیلاب در این منطقه گرفتار شده بودند نجات یافتند.

به گزارش رادیو دری، سیدعلی منیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی شام جمعه گفت: به دلیل تداوم بارش‌ها و ممکن نبودن انتقال این گردشگران، امدادگران هلال احمر ۸۲ نفر آنان را در منطقه به صورت اضطراری اسکان دادند.

منیری افزود: پیش از این حدود ۲۰ نفر از گردشگران را امدادگران هلال احمر از منطقه خارج کرده و به محل امن انتقال داده بودند.

دره شمخال در ۸۵ کیلومتری شهر قوچان استان خراسان رضوی و ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر باج‌گیران قرار دارد.

ابتدای این دره در حوزه شهرستان قوچان و انتهای آن در حوزه درگز قرار گرفته است.

سیدرضا عباسی نیشابوری سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز شامگاه جمعه گفت: حدود ۴۰ طبیعت گرد که به واسطه سیلابی شدن رودخانه محلی در منطقه گردشگری اُرتُکَند کلات گرفتار شده بودند با تلاش نیروهای هلال احمر و سپاه اسکان یافتند.

وی گفت: به دلیل بالا آمدن آب رودخانه ارتکند عبور از جاده دسترسی به این منطقه ممکن نیست لذا این افراد تا فردا و بازگشایی مسیر در منطقه گردشگری یا درون خودروهای خود خواهند ماند.

عباسی نیشابوری افزود: در روستاهای شهرستان مشهد به ویژه دهستان "کارده" در بخش مرکزی، سیلاب پنج خودرو را با خود برد و خساراتی نیز به بخش های کشاورزی این مناطق وارد کرد.

وی گفت: در پی بارش‌های تابستانی روز جمعه خوشبختانه تاکنون خبری از فوت یا مصدوم شدن شهروندان گزارش نشده است.

بهار امسال بارش‌های تندری همراه با تگرگ و وقوع سیلاب، مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که افزون بر ۲۰۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و زیربنایی این استان خسارت زد.

 همچنین در سیل ۲۶ اردیبهشت/ثور در مشهد و فریمان ۱۰ نفر جان باختند.

باران شدید و سیل بار دیگر مشهد را در برگرفت

کلیدواژه