سرطان 23, 1403 16:04 Asia/Kabul
  • وزارت اطلاعات ایران عامل عملیات تروریستی کرمان را بازداشت کرد
    وزارت اطلاعات ایران عامل عملیات تروریستی کرمان را بازداشت کرد

وزارت اطلاعات ایران از دستگیری عامل اصلی طراحی و اجرای عملیات تروریستی گلزار شهدای کرمان و انتقال او به داخل این کشور خبر داده است.

به گزارش رادیو دری؛ وزارت اطلاعات ایران در بیانیه ای اعلام کرد: از مهم‌ترین دستاورد‌های اخیر این وزارتخانه، دستیابی به یکی از عناصر اصلی طراح و هادی عملیات تروریستی کرمان به نام «عبدالله کویته» و انتقال او به داخل کشور بوده است. 

عامل اصلی طراحی و اجرای عملیات تروریستی گلزار شهدای کرمان

یادآور می شود که ماه جدی گذشته، همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، بر اثر حمله تروریستی در گلزار شهدای شهر کرمان که مسوولیت آن را داعش بر عهده گرفت، صدها تن شهید و زخمی شدند.

در ادامه بیانیه وزارت اطلاعات ایران آمده است: واحد ضدتروریسم این وزارتخانه از اول جوزا تا ۱۵ سرطان، در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها ۷۹ ضربه به آنها وارد کرده است که این تروریست‌ها می‌خواستند پس از حادثه پرواز اردیبهشت رئیس جمهوری شهید و همراهانش و همزمان با برگزاری دو دور انتخابات ریاست جمهوری در استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر اقدامات تروریستی انجام دهند.

وزارت اطلاعات ایران اظهار کرده است: در رویارویی‌ها ده‌ها نفر از عناصر تروریست و پشتیبانان آنها دستگیر، ۵۶۰ قبضه انواع سلاح جنگی، حدود ۴۲ هزار فشنگ جنگی و ۹ بمب آماده، کشف و خنثی شد و تعدادی از عناصر تروریست پیش از ورود به کشور در نوار مرز‌های شرقی، به هلاکت رسیدند یا  بازداشت شدند. 

 این بیانیه همچنین از وارد کردن ضربات سنگین وزارت اطلاعات ایران به  گروهک‌های تجزیه طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق و دستیابی به یک محموله نظامی نیمه سنگین متعلق به این گروه خبر داده و افزوده است: در این مدت  ۶ هسته عملیاتی متصلّ به منافقین منهدم و تمامی عناصر فعال در این هسته‌ها بازداشت شدند و دو خانه‌ تیمی و کارگاه‌های تولید پرتابگر‌های دست ساز نیز شناسایی و کشف شده است.

وزارت اطلاعات ایران در پایان بیانیه خود از مردم خواسته است در آستانه عاشورای حسینی با حفظ هوشیاری کامل، هرگونه تحرکّات مشکوک به ویژه در مجالس و آیین‌های تاسوعا و عاشورا را به ستاد خبری وزارت اطلاعات به شماره ۱۱۳ گزارش کنند.

وزارت اطلاعات ایران ملیت یکی از تروریست‌های جنایت کرمان را اعلام کرد

وزارت اطلاعات ایران و شناسایی چندین جاسوس موساد در 28 کشور جهان

کلیدواژه