سرطان 25, 1403 08:51 Asia/Kabul
  • تاکید رئیس جمهوری منتخب مردم ایران بر ادامه حمایت از ملت فلسطین
    تاکید رئیس جمهوری منتخب مردم ایران بر ادامه حمایت از ملت فلسطین

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران بر ادامه حمایت از ملت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» در گفت و گوی تلفنی «اسماعیل هنیه» رئیس جنیش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز ملت فلسطین را در شرایط دشوار تنها نخواهد گذاشت.
وی همچنین حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی را به شدت محکوم و اضافه کرد که این جنایت هولناک نشانگر تصمیم رژیم صهیونیستی برای تداوم نسل‌کشی و تلاشی مذبوحانه برای شکستن اراده مقاومت است و قطعا در این مسیر شکست خواهد خورد.

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران با تاکید بر اینکه دولت وی مساله فلسطین را به عنوان مساله محوری جهان اسلام در صدر اولویت‌های خود قرار خواهد داد تصریح کرد: «ما تمام تلاش خود را برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه به کار خواهیم گرفت و برنامه طولانی مدت اصلی باید پایان اشغالگری و احقاق حقوق کامل ملت فلسطین باشد.»

اسماعیل هنیه نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان ملت فلسطین، تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک بیشتر تهران را برای پایان دادن به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه خواستار شد.
رئیس جنبش حماس درباره مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس با رژیم صهیونیستی نیز گفت: مقاومت در مذاکرات تبادل اسیران انعطاف نشان داده، اما نخست وزیر رژیم نسل کش اسرائیل، این انعطاف را با ادامه جنایت ضد غیرنظامیان پاسخ داده است.

آمار شمار شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۸ هزار و  ۵۸۴ شهید و شمار زخمی‌ها به ۸۸ هزار و ۸۸۱ نفر افزایش یافته است.

حمام خون در خان یونس؛ صهیونیست‌ها چادرهای آوارگان فلسطینی را بمباران کردند

پیام پزشکیان به جهان جدید؛ اعلام چشم انداز سیاست خارجی رئیس جمهور منتخب ایران

کلیدواژه