باز این چه شورش است که در خلق عالم است...
(last modified Mon, 15 Jul 2024 14:57:14 GMT )
سرطان 25, 1403 19:27 Asia/Kabul

همزمان با دهمین روز ماه محرم، جان زمین و آسمان در داغ مصیبت اشرف اولاد آدم، نگین انگشتری خاتم حضرت حسین بن علی (ع) و یاران وفادارش، می‌گدازد.

به گزارش رادیو دری؛ عاشورا، حماسه خون رنگ حسین (ع)، فرقان حق و باطل و پرچم همیشه برافراشته آزادگی بر فراز تاریخ بار دیگر رخ نموده است و دلدادگان مکتب حسینی سیاه پوش و سوگوار، آیینه عبرت تاریخ را رو به روی چشم جهان گرفته اند تا سرنوشت معرکه نور و ظلمت را برابر دیدگان اهل عالم جلوه گر کنند.

عاشورا، یادگار خون پاک ترین بندگان خدا بر صحرای طف کربلا!

عاشورا، عظیم ترین آزمون بندگی و زیباترین جلوه زندگی در سایه عزت و صلابت و مردانگی!

تقویم را بیش از هزار محرم گذشته است و پرچم سرخ شرافت حسین بن علی (ع) هنوز بر بلندای روزگار در اهتزاز است و داغ مصیبت او، سال از پی سال تازه تر می شود و گدازنده تر.

حسین(ع) همه هستی خویش را به قربانگاه عشق برد و خداوند همه تاریخ را به نام او رقم زد تا برای همیشه نام اباعبدالله (ع) پرچمدار حقانیت و رادمردی و عزت باشد.

به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی، مردم ایران اسلامی هم‌ناله با دیگر شیعیان جهان، سوگوار داغی جاودانه اند.

هیات ها، حسینیه ها و همه کوچه ها و خیابان های ایران سیاهپوش عزای حسین(ع) است و بیرق های عزا بر سر همه کوچه ها نشان از پیوندی ناگسستنی میان ملت ایران و مکتب حسینی است که به گفته آن شهید سعید سردار قاسم سلیمانی: «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم»

به همین مناسبت آیین های عزاداری در حرم های اهل بیت (ع) در مشهد، قم و شیراز و دیگر شهرهای ایران برپاست و  بازار شور حسینی رونقی دیگر یافته است.

رادیو دری فرا رسیدن سالروز عاشورای حسینی را به همه مسلمانان و آزادگان جهان به ویژه شیعیان و پیروان مکتب حسینی در ایران و افغانستان تسلیت می گوید.

حجت الاسلام مسعود عالی/عاشورا برای رشد بشر

شرکت عزاداران حسینی در مراسم شام غریبان عاشورا

کلیدواژه