سرطان 26, 1403 08:52 Asia/Kabul
  • درخواست ایران برای توقف حملات رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه
    درخواست ایران برای توقف حملات رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه

سرپرست وزارت امور خارجه ایران افزایش تلاش‌های موثر برای توقف حملات رژیم نسل کش اسرائیل بر ضد مردم فلسطین در باریکه غزه را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران که برای حضور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره فلسطین و چندجانبه گرایی به نیویورک سفر کرده است، در دیدار با «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه گفت و گو کرد.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران با شاره به آخرین تحولات فلسطین و غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، بر افزایش تلاش‌های موثر برای توقف حملات ضد  مردم غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم فلسطین تاکید کرد.

باقری کنی همچنین با تبیین روند همکاری‌های ایران با سازمان‌های بین المللی، از تلاش مجمع عمومی در خصوص مقابله با تحریم‌های یکجانبه قدردانی کرد. 

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم با قدردانی از نقش سازنده ایران در منطقه بویژه در تامین ثبات و امنیت، بر تداوم اقدامات موثر در مقابله با یکجانبه گرایی، ابراز امیدواری کرد که این‌گونه تلاش‌ها به نتیجه برسد.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی برای شرکت در نشست شورای امنیت درخصوص فلسطین و همچنین نشست شورای امنیت در زمینه چندجانبه گرایی وارد نیویورک شد.

دو نشست شورای امنیت به ریاست «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، برگزار می‌شود.

علی باقری راهی نشست شورای امنیت شد

کلیدواژه