سرطان 29, 1403 15:06 Asia/Kabul
  • باقری: آمریکا مانع اصلی حل مشکلات منطقه و جهان است
    باقری: آمریکا مانع اصلی حل مشکلات منطقه و جهان است

سرپرست وزارت خارجه ایران گفت: رویکردهای آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران، قضایای فلسطین و تهاجم صهیونیست‌ها به غزه نشان داد که آنها نه تنها نمی‌توانند بخشی از راه حل باشند، بلکه خودشان مانع اساسی هستند.

به گزارش­ رادیو دری؛ علی باقری در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک اظهار کرد: در موضوع هسته ای، این آمریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شدند و مسیر را  با اخلال مواجه کردند و در موضوع غزه نیز این آمریکایی ها هستند که با ارسال سلاح ها و تجهیزات پیشرفته نظامی کشنده،عامل اصلی تقویت و حتی تشویق صهیونیست ها به جنایت بیشتر در غزه هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نمی تواند نقش میانجی و واسط بیطرف را در این عرصه بازی کند افزود: ادعاهای آمریکا مبنی براینکه یک‌جانبه گرایی می تواند صلح، ثبات و امنیت را در جهان به ارمغان بیاورد، با شکست مواجه شده است.

سرپرست وزارت خارجه ایران همچنین شرایط منطقه را بسیار ویژه و حساس خواند و اظهار کرد: جنایت و نسل کشی صهیونیست ها هنوز ادامه دارد و در بعضی مقاطع زمانی هم، این جنایت با شدت بیشتری خودش را نشان می دهد و از سوی دیگر، صهیونیست های متجاوز و اشغالگر تهدیداتی را علیه لبنان و اینکه امکان و احتمال حمله و تهاجم نظامی به لبنان وجود دارد، مطرح می کنند.

باقری گفت: صهیونیست‌ها تقریبا به طور متوسط در هر ساعت، در حال کشتن و مجروح کردن ۲۰ فلسطینی مظلوم هستند؛ دنیا در قبال این جنایت مستمر نباید ساکت و منفعل باشد یا اجازه دهد که این جنایات عادی شود؛ چون صهیونیست ها همان‌گونه که سرشت و ماهیت آنها جنایت پیشگی است، می خواهند برای افکار عمومی دنیا این وضعیت را عادی جلوه بدهند.

 

وی ادامه داد: در همین چارچوب، در نشست اخیر شورای امنیت در نیویورک، مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد ضرورت اجبار رژیم صهیونیستی برای توقف و پایان دادن فوری و بدون قید و شرط نسل کشی در غزه و مورد پیامدهای خطای راهبردی صهیونیست ها در تهاجم به لبنان مطرح شد.

 بیش از 9 ماه از نسل کشی اسرائیل در باریکه غزه با حمایت آمریکا می گذرد و تاکنون بیش از 38 هزار نفر از ساکنان غزه که بیشترشان را زنان و کودکان تشکیل می دهند شهید شده اند.

علی باقری راهی نشست شورای امنیت شد

باقری‌کنی: رهیافت اصلی سیاست خارجی ایران گشایش افق‌های جدید و احترام متقابل است

باقری: لبنان یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود

 

کلیدواژه