قاسمی: حمایت عربستان از تروریسم، منطقه را به آشوب کشانده است
(last modified Sat, 07 Jan 2017 18:59:52 GMT )
جدی 18, 1395 23:29 Asia/Kabul
  • قاسمی: حمایت عربستان از تروریسم، منطقه را به آشوب کشانده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان ضد ایران گفت: عربستان با حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی منطقه را به آشوب کشانده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شنبه‌شب گفت: از جمله بازیگرانی که اصلاح رفتار آن برای صلح و آرامش جهانی ضروری بوده، عربستان سعودی است.  

قاسمی با اشاره به این که تروریسم تکفیری بی‌تردید ریشه در اندیشه وهابیت دارد، افزود: عربستان سعودی از یکسو مسبب جنایات خونین ضد مردم سوریه، عراق و یمن به شمار می رود  و ازسوی دیگر به خاطر همسویی و همدستی با رژیم صهیونیستی مرتکب خیانت به مسلمانان به ویژه جهان عرب و آرمان فلسطین شده است.

سخنگوی وزات امور خارجه ایران تأکید کرد: در گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی غرب به کرّات تایید شده که ارتباط معنادار و سازمان یافته‌ای بین نهادهای رسمی عربستان و افراطیون تکفیری در سراسر جهان وجود دارد و به نظر می‌رسد اظهارات وزیر دفاع سعودی نوعی فرافکنی درباره این افشاگری‌های اطلاعاتی بوده است. 

قاسمی خاطرنشان کرد: دولتمردان عربستان به جای اینگونه فرافکنی‌های بی‌حاصل، بهتر است در صدد اصلاح روش و رفتار خود برآمده و به عواقب سیاست‌ها و اقدامات مخرّب خود بیاندیشند.

"محمد بن سلمان"، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن‌افرز مدعی شد: ایران نماینده سه مساله اصلی یعنی ایدئولوژی‌های بدون مرز، بی ثباتی و تروریسم است. 
 

کلیدواژه