اسد 01, 1403 13:53 Asia/Kabul

رزمایش امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ با حضور یگان‌های شناور و پروازی از ایران و روسیه و نمایندگانی از کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، "عباس حسنی" سخنگوی رزمایش مرکب امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر امروز دوشنبه گفت: با ابتکار نیروی دریایی ارتش ایران برای اولین بار رزمایش مرکب امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر اجرا می‌شود. روز گذشته یگان های حاضر در این رزمایش از جمله کشتی امداد و نجات  روسیه در منطقه رزمایش حاضر شدند.

حسنی ادامه داد: روز گذشته نشست هماهنگی و مرور تمرین ها انجام شد و امروز بخش عملیاتی و تاکتیکی رزمایش برگزار خواهد شد. این بخش شامل عملیات اطفای حریق، نجات مصدومان کشتی آسیب دیده از طریق بالگرد، تمرین عکسبرداری هوایی، آرایش نظامی برای انجام رژه و تمرین تیراندازی انجام می شود.

در این رزمایش، از ایران یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو موشک انداز «پیکان»، «جوشن»، «درفش»، «سپر»، دو فروند بالگرد ۲۱۲ AB، یگان شناوری از نیروی دریایی سپاه پاسداران با نام «شهید بصیر» و شناور‌هایی از دریابانی فرماندهی انتظامی کل نیز حضور دارند.

شناور ۴۵ SB روسیه نیز برای برگزاری رزمایش امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر وارد آب‌های سرزمینی ایران شد.

رزمایش مشترک ایران چین و روسیه در دریای عمان

کلیدواژه