اسد 02, 1403 10:13 Asia/Kabul
  • ایران: ایستادگی مردم یمن موجب افتخار امت اسلامی است
    ایران: ایستادگی مردم یمن موجب افتخار امت اسلامی است

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با مقام ارشد یمنی، ایستادگی مردم این کشور در مقابل رژیم صهیونیستی را موجب افتخار امت اسلامی دانست.

به گزارش­ رادیو دری، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی محمد عبدالسلام سخنگو و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، ضمن محکومیت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به تاسیسات غیرنظامی بندر الحدیده این کشور و ابراز همبستگی ایران با مردم و مقاومت یمن در برابر جنایات رژیم جعلی اسرائیل، درباره آخرین تحولات منطقه گفت وگو و رایزنی کرد.

باقری کنی در این گفت وگو تأکید کرد: ایستادگی رهبری، رزمندگان مجاهد و ملت مقاوم یمنی ها در کنار مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی، مقاومتی تاریخی و موجب افتخار امت اسلامی است.

مقاومت مثال زدنی مردم غزه، ابتکار رهبری و مردم مقاوم یمن در همراهی و پشتیبانی از فلسطینیان در برابر جنایات صهیونیست‌ها و عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران را سه رویداد تاثیرگذار دانست که در بیش از 9 ماه گذشته شکستی راهبردی برای صهیونیست‌ها به دنبال داشته است.

محمد عبدالسلام نیز ضمن قدردانی از پیام جمهوری اسلامی ایران در ابراز همبستگی با مردم و مقاومت یمن در برابر تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده، حمله این رژیم به تاسیسات مدنی که به شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان انجامید را نشان دهنده درماندگی و شکست مذبوحانه صهیونیست‌ها دانست. 

سخنگوی دولت نجات ملی یمن همچنین مساله فلسطین را موضوعی مربوط به همه امت اسلامی دانست و از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم مقاوم فلسطین و پشتیبانی سیاسی و حمایت معنوی تهران از یمن در زمینه‌های مختلف از جمله در مبارزه مشترک با صهیونیست‌ها قدردانی کرد.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل روز شنبه گذشته مخازن ذخیره سوخت در بندر الحدیده و مخازن گازوئیل در نیروگاه برق در منطقه الخطیب این بندر در غرب یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند.

انصارالله یمن اعلام کرد در نتیجه این تجاوز هوایی سه تن شهید و ۸۷ نفر دیگر زخمی شدند.

شهادت سه تن در تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن

تاکید سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی

کلیدواژه