اسد 03, 1403 19:27 Asia/Kabul
  • سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد
    سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی، مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه ایران امروز سفیر برلین در تهران را احضار کرد.

به گزارش رادیو دری؛ پلیس آلمان به تازگی در اقدامی غیردوستانه  شماری از مراکز اسلامی از جمله مرکز هامبورگ وابسته به جمهوری اسلامی ایران را در این کشور تعطیل کرده است.

در پی این اقدام سفیر آلمان به وزارت امور خارجه ایران احضار و  اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ایران در دیدار هانس اودو موتسل سفیر آلمان در تهران با اشاره به خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی مراکز اسلامی از جمله مرکز اسلامی هامبورگ در تبیین آموزه‌های اسلام، ترویج اصل گفتگو و بُردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی‌گری گفت: آنچه که امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام‌ستیزی و مقابله با آموزه‌های ادیان ابراهیمی و روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است.

مجید نیلی افزود: برخی جریان‌های حامی تروریست‌های نشان‌دار و طرفداران خشونت و افراط‌گرایی با طرح اتهامات بی‌پایه، به‌دنبال دامن‌زدن به تنش‌های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و سایر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را شکست خواهند داد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه ایران ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد پیامد‌های اینگونه اقدامات مخرب تصریح کرد: چنین اقداماتی نمونه آشکار مقابله با آزادی فکر و بیان و ترویج عملی خشونت و افراط‌گرایی است.

سفیر آلمان هم در این دیدار تصریح کرد که اعتراض ایران را فورا به مقامات آلمان منعکس خواهد کرد.

ایران سفیران انگلیس، فرانسه و آلمان را احضار کرد

کلیدواژه