اسد 04, 1403 13:18 Asia/Kabul
  • پیام پزشکیان به کاروان ورزشی ایران در المپیک: یک ملت کنار شماست
    پیام پزشکیان به کاروان ورزشی ایران در المپیک: یک ملت کنار شماست

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران در پیامی ضمن آرزوی موفقیت برای کاروان ورزشکاران ایرانی در المپیک پاریس 2024، خطاب به اعضای این کاروان گفت: یک ملت کنار شماست.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری منتخب مردم ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: المپیک نماد صلح و دوستی و وفاق با دنیاست و برای رسیدن به اینها مسیر سختی در پیش است.

رئیس جمهوری منتخب ایران خطاب به ورزشکاران ایرانی عازم المپیک پاریس با تاکید اینکه برای موفقیت تک تک فرزندان ایران زمین؛ ورزشکاران، مربیان و اعضای کادر تیم ایران در المپیک دعا می‌کند و آنها هم برای او دعا کنند، افزود: یک ملت کنار آنهاست.

کاروان ایران با 40 ورزشکار در 13 رشته (صاحب سهمیه) در سی وسومین دوره بازی‌های المپیک حاضر می‌شود که از میان این 40 ورزشکار، 29 نفر مرد و 11 نفر زن هستند. هم‌چنین در این دوره رکورد حضور زنان ایرانی در المپیک نیز شکسته شده است.

کاروان ایران در رشته های کُشتی، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، تیروکمان، شنا و سنگنوردی در این بازها حضور دارد که بیشترین سهمیه مربوط به کُشتی است.

المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان است که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و برترین ورزشکاران جهان برای رسیدن به مدال و کسب افتخار برای کشورشان به میدان می‌روند. بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس، سی‌ وسومین المپیک است که به میزبانی فرانسه از پنجم تا بیست‌ ویکم ماه اسد (26  ژوئیه تا 11 اوت ) به مدت 19 روز برگزار خواهد شد.

روحانی: پیام ورزشکاران ایرانی در المپیک و پارالمپیک، "صلح ، دوستی و همزیستی" است

کلیدواژه