اسد 07, 1403 12:19 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، «مسعود پزشکیان» را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش رادیو دری، مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهوری منتخب مردم ایران امروز(یکشنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حکم منتخب ملّت ایران برای ریاست جمهوری براساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، توسط رئیس دفتر رهبر انقلاب قرائت شد.

در متن حکم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهوری فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است.

نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با قدردانی از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب «مسعود پزشکیان» را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که جمعه  15 سرطان برگزار شد، مسعود پزشکیان با کسب بیش از ۱۶ میلیون رای به عنوان چهاردهمین رئیس جمهوری منتخب مردم ایران انتخاب شد.

آغاز مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران توسط رهبر معظم انقلاب

کلیدواژه