باقری کنی: جمهوری اسلامی از هر ابتکاری برای حمایت از ملت فلسطین حمایت می‌کند
(last modified 1403-05-09T06:16:26+00:00 )
اسد 09, 1403 10:46 Asia/Kabul
  • باقری کنی: جمهوری اسلامی از هر ابتکاری برای حمایت از ملت فلسطین حمایت می‌کند
    باقری کنی: جمهوری اسلامی از هر ابتکاری برای حمایت از ملت فلسطین حمایت می‌کند

سرپرست وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مقابله با جنایات رژیم نسل کش اسرائیل حمایت می کند.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امورخارجه ایران در دیدار «رونالد لامولا» وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی که برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری جدید ایران به تهران سفر کرده است، افزود: جمهوری اسلامی از هرگونه ابتکار و اقدامی در عرصه بین المللی برای مقابله و محکومیت نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه حمایت می کند.

باقری کنی همچنین با ابراز خرسندی از تحقق عضویت کامل ایران در گروه بریکس در دوره ریاست آفریقای جنوبی بر این گروه اقتصادی، بر اهمیت تداوم تعامل و همکاری دو کشور در مجامع بین المللی و سازوکارهای چندجانبه مثل بریکس برای دفاع و صیانت از حقوق کشورهای مستقل و همچنین حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ایران بر ظرفیت های خوب همکاری بین دو کشور در عرصه های سیاسی و حقوقی بین المللی با بهره گیری از سازوکارهای چندجانبه گرایی برای مقابله با رویکردهای یکجانبه گرایی و اعمال محدودیت های غیرقانونی برخی کشورهای غربی و در صدر آنها آمریکا نیز تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و حضور خود به عنوان نماینده ویژه دولت و رئیس جمهوری کشورش در مراسم تحلیف و ادای سوگند را نشاندهنده عزم و ارادی جدی این کشور برای تداوم پیگیری روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و پرتوریا دانست.

کلیدواژه