اسد 12, 1403 17:13 Asia/Kabul
  • باقری
    باقری

سرپرست وزارت امور خارجه ایران درباره تبعات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هشدار داد.

به گزارش رادیو دری؛ «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با «احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر درباره تبعات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای مجازات قاطع و موثر صهیونیست‌های جنایتکار استفاده خواهد کرد.

باقری همچنین با قدردانی از حمایت الجزایر در برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه، بر برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیران امور خارجه برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره این اقدام جنایتکارانه تاکید کرد.

"احمد عطاف" نیز در این‌ تماس تلفنی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

عطاف، همچنین‌ بر موضع دولت و مردم الجزایر در محکومیت قاطع جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه در خاک ایران و نقض حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظانش بامداد روزچهارشنبه (31 ژوئیه) در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، به شهادت رسیدند. 

کلیدواژه