رئیس جمهوری ایران: توسعه روابط با روسیه اولویت‌ سیاست خارجی ایران است
(last modified 1403-05-16T06:35:00+00:00 )
اسد 16, 1403 11:05 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران: توسعه روابط با روسیه اولویت‌ سیاست خارجی ایران است
    رئیس جمهوری ایران: توسعه روابط با روسیه اولویت‌ سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با روسیه را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت ملی روسیه، با تأکید بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گفت: دوره یکه‌تازی برخی قدرت‌ها از جمله آمریکا در جهان گذشته و اشتراک مواضع و همکاری ایران و روسیه در راستای ترویج جهان چند قطبی، قطعاً به ارتقای بیشتر امنیت و صلح جهانی خواهد انجامید.

پزشکیان در ادامه به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و اقدامات این رژیم در جهت آتش‌افروزی در منطقه اشاره کرد و افزود: اقدامات جنایتکارانه اسرائیل ضد مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین اقدام به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ایران، مصداق بارز نقض تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است.

رئیس جمهوری ایران همچنین با انتقاد شدید از حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی به عنوان مدعیان حقوق بشر از جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال توسعه دامنه جنگ و بحران در منطقه نیست، اما قطعاً رژیم اسرائیل پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد.

سرگئی شویگو نیز جمهوری اسلامی ایران را از هم‌پیمانان راهبردی مسکو در منطقه برشمرد و با ابراز خرسندی از تلاش‌های مشترک دو طرف برای ایجاد جهان چند قطبی و همچنین، تأمین امنیت منطقه گفت: روابط ایران و روسیه در همه بخش‌ها در حال رشد بوده و چشم‌اندازهای خوبی برای توسعه تعاملات دو کشور موجود است.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه همچنین بر علاقه مندی کشورش برای تسریع در تکمیل طرح‌های مشترک با ایران از جمله کریدور شمال- جنوب تأکید کرد و افزود: روسیه برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، بریکس و شانگهای، اهمیت زیادی قائل است و برای گسترش این همکاری‌ها تلاش خواهد کرد.

گسترش روابط با همسایگان اولویت سیاست خارجی دولت ایران

کلیدواژه