اسد 17, 1403 14:04 Asia/Kabul
  • باقری: اجازه نمی‌دهیم امنیت منطقه بازیچه دست اسرائیل شود
    باقری: اجازه نمی‌دهیم امنیت منطقه بازیچه دست اسرائیل شود

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصمیم ‌تهران برای اقدام مشروع و قاطع و بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ایران اجازه نخواهد داد، اسرائیل ثبات و امنیت منطقه را  بازیچه منافع نامشروع باند تروریستی حاکم در تل‌آویو کند.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه، درباره اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران گفت: رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه خود در یمن، تهران و بیروت، به تولیدکننده بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا بدل گشته و آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی با حمایت از اقدامات تروریستی این رژیم ، موجب بی‌ثباتی در منطقه شده‌اند.

«فیصل مقداد»  وزیر امور خارجه سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه را شدیدا محکوم و بر حمایت همه‌جانبه و پایدار سوریه از جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه 10 اسد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، در حمله تروریستی به شهادت رسید.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان هم به این ترور واکنش نشان دادند.

انتقاد ایران از سکوت کشورهای اروپایی درقبال اسرائیل

کلیدواژه